Week 3 zit erop - de eerste uitjes! - Reisverslag uit Point Reyes Station, Verenigde Staten van Suzanne Miedema - WaarBenJij.nu Week 3 zit erop - de eerste uitjes! - Reisverslag uit Point Reyes Station, Verenigde Staten van Suzanne Miedema - WaarBenJij.nu

Week 3 zit erop - de eerste uitjes!

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

19 Februari 2014 | Verenigde Staten, Point Reyes Station

Lieve allemaal,

De tijd vliegt (nu al) voorbij!! Ik ben hier nu alweer bijna een maand :0
Gelukkig heb ik mijn eerste uitjes al gehad :D

Afgelopen week ben ik echt aan de slag gegaan op het lab (ook al mag t officieel nog niet :P). Ik heb leren genotyperen van muizenstaarten om te kijken of ze WT, hetero, of KO muizen zijn. Verder heb ik ook geleerd om muizen breintjes te snijden en de hippocampus in kleine plakjes (40 micron dik) eruit te halen. Het is erg gezellig op het lab, leuke mensen en een goede sfeer :D Halverwege de week is het mooi weer geworden en donderdag hebben we na de wekelijkse neuro-seminar geluncht op de campus (lekkkerrrrrr, ze hebben echt miljoen keuzes aan eten! en alles natuurlijk vers, eco, bio, non-mutated, nul hormonen etc etc).

Zaterdag ben ik op de toeristische tour gegaan op de Stanford campus: naar het Cantor Arts center, met de grootste collectie Rodin Sculptures na het Louvre, en met een studenten-begeleide tour over de campus gelopen. Zondag heb ik met Thomas, een Nederlandse student in Berkeley, naar de Golden Gate Bridge in San Fransisco gegaan. Het was echt prachtig weer, je kon over de hele bay uit kijken; The City, Alcatraz, Berkeley, de overkant. We zijn halfway gelopen en weer terug. Toen hebben we met Mikey afgesproken, een Fillipino die al een aantal jaar in SF woont en graag nieuwe mensen meeneemt door de stad. We hebben wat gedronken in de sky lounge op de hoogste verdieping van The Marriot Marquise Hotel in the financial district. Net te laat om de zonsondergang te zien vanuit de lounge, want Thomas en ik waren een beetje te ver doorgereden met de bus (Daly City helemaal :O). Daarna echt overheerlijke pizza gegeten ergens. SF schijnt 10x meer restaurants te hebben dan elke andere staat in amerika!!! Toen zij we meegegaan naar een pubconcert in het zuidelijke gedeelte van SF. Super leuke venue :D Twee bands hebben opgetreden, het was super relaxede muziek en een gezellige sfeer. Hier heb ik ook de rest van de SF-groep van fb leren kennen, er zitten veel Utrechters in, erg gezellig! We zijn tot ergens middernacht in de pub gebleven en daarna kon ik bij Loes blijven slapen in SF, een van de meiden van de groep.

Maandagochtend vroeg zijn we met de SF groep, 10 mensen totaal, met de auto naar Tomales Bay gereden: over de golden gate bridge, door muir woods een stuk naar het noorden. Super leuk om zelf met de auto te kunnen rijden, lekker muziekje er bij aan (Allemaal californian gerelateerde liedjes :D). Toen hebben we bij Tomales bay een Oyster BBq Breakfast gedaan. Ik moet zeggen.... de oesters waren beter dan ik eerder een enkele keer had gehad, maar ik vond het nog steeds JUK! hihi :) Lekker in het zonnetje met zn allen gegeten en gekletst en daarna met de auto naar Point Reyes gereden. Dit stuk land is in de afgelopen 6 miljoen jaar langs de kust omhoog geschoven naar het noorden. Het kwam vanaf Santa Cruz en is tijdens de grote aardbeving van SF (1906) 60ft in een keer omhoog geschoten. We zijn naar de lighthouse op het uiterste noordelijkste puntje gegaan en op het zuidelijkste puntje hebben we een baai vol met mama en baby sea elephants gezien. Helaas geen whales voorbij zien komen, we zitten net in een dipje in het whale watching seizoen, dus ik ga zeker nog een keer echt whale watchen eind maart!! Daarna zijn we bij het licht van de ondergaande zon langs high way 1 terug gereden naar SF en moest ik nog even met de trein terug naar huis.

Nu weer een labweek tegemoet, maar gelukkig een korte, omdat het maandag presidents day was. Verder vandaag heel goed zelf in mijn eentje een bloedafname doorstaan (yes! helemaal zelf en maar n beetje hoeven huilen), een van de zoveelste benodigdheden voor het verkrijgen van mijn pasje, dat ik dus nog steeds niet heb.....

Er komt weer een heerlijk zonnig weekend aan, dus ik ga zeker weer leuk dingen doen, waarvan ik jullie op de hoogte houd!!!

Liefs

  • 19 Februari 2014 - 09:12

    Iris:

    Hey Suus!
    Wat ben ik blij dat jij lekker eten hebt op de campus zonder hormonen, ik wordt hier echt gek van al die hormonen die ze in mijn soep stoppen! :P
    Echt vet mooie foto's en ziet er super gezellig uit! En baby sea elephants! Super cool! :D
    Fijne week gewenst!
    Liefs Iris

  • 19 Februari 2014 - 15:47

    Saraï:

    Hey Suus,
    Superleuk om je te volgen en je verhalen te lezen! Wat een ervaring!
    Zou wel gaaf zijn om je PhD ook daar te doen en staat ook niet heel slecht op je cv :p
    Verder erg leuk om het gezellige muizenbreintjes snijden, goede sfeer en lekkere eten in één zin te lezen! Brrr niks voor mij... :D
    Geniet ervan!
    xx Saraï

  • 19 Februari 2014 - 15:49

    Saraï :

    Oeps, m'n punt is gemaakt zie ik :O
    Geen geduld!
    Ging even mis, maar kan het nu niet meer verwijderen (ouderen en techniek...)
    Verwijder jij even al die reacties haha?
    xx

  • 19 Februari 2014 - 19:36

    Mama:

    Ja, ik sluit mij helemaal bij Iris aan, wat een geruststelling dat je hormoonvrij kan eten! :)
    Verder geweldige verhalen, mooie foto's - vonden O&O ook.
    Liefs, mama

  • 22 Februari 2014 - 11:12

    O+O:

    We genieten van jouw verslagen en foto's. wat bloeien er een mooie Yacaranda's voor het laboratorium!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Actief sinds 18 Okt. 2013
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 12814

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2015 - 31 Oktober 2015

Thailand & Laos - 2015

26 Januari 2014 - 26 Augustus 2014

Stage in Amerika!

09 Juli 2013 - 25 Augustus 2013

Indonesie

Landen bezocht: