Week 5 - Dutchies for life! :P - Reisverslag uit Milpitas, Verenigde Staten van Suzanne Miedema - WaarBenJij.nu Week 5 - Dutchies for life! :P - Reisverslag uit Milpitas, Verenigde Staten van Suzanne Miedema - WaarBenJij.nu

Week 5 - Dutchies for life! :P

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

02 Maart 2014 | Verenigde Staten, Milpitas

Lieve allemaal,

Het is alweer maart! Het leven begint hier nu toch wel echt een beetje routine te krijgen;... het voelt niet echt meer als op vakantie zijn, maar wonen/werken in een land waar het een half jaar lang zomer is (ivm Nederland).

Afgelopen week weer elke dag op het lab gewerkt, weer allerlei nieuwe dingen geleerd (primers maken en bestellen, natte westernblots uitvoeren, leuk leuk leuk!) en aan het eind van de week zelfs experimenten onder mijn eigen hoede gehad omdat m'n begeleider weg was. Ik ben samen met Trisha, een PhD student, een (ski)trip naar Lake Tahoe aan het regelen voor de derde week van maart. Ik had voorgesteld om aan mensen van het lab te vragen wie er mee wilde, zodat ik met iedereen een praatje kon maken. Dus nu ken ik alle namen!! (en heb ik per ongeluk ook iemand uitgenodigd die niet bij ons lab hoorde, oepsie :P). Komende week gaan we een huisje boeken, we gaan met iets van 10 mensen en ik kijk er al naar uit! Verder is het erg leuk op het lab en gaat het werken goed. Maandag ook de (eindelijk) laatste verplichte cursus gehad en vrijdag had ik mn social security nr in de bus liggen, dus komende maandag ga ik meteen mn pas aanvragen. Let wel: dan moet ik nog vingerafdrukken af laten nemen (wat blijkbaar een probleem schijnt te zijn omdat mensen droge vingers krijgen van het douchewater: een net-begonnen post-doc bij ons is nu al 3x langs geweest en elke keer is het niet goed) en dan duurt t alsnog een maand voor ik hem heb...

Ik fiets elke dag naar het lab (ook als het regent, en dan word ik door amerikanen als held onthaald), en na een labdag fiets ik eens in de zoveel tijd naar het shopping center om boodschappen te halen. Van de week kwam dat Amerikaanse brood me zoooo de neus uit, dat ik uit wanhoop maar Sauerdoughbrood heb gekocht, wat ik helemaal niet lekker vind, maar alles beter dan dat zompige zoete gedoe. Ik kook bijna elke avond voor mezelf, en anders haal ik uit de diepvries iets van wat ik een keer over had. Maarrrr... afgelopen donderdag ben ik lekker uit eten geweest met Doreth, ook een Nederlands meisje dat stage loopt hier in Stanford. Ik had haar via fb leren kennen via Thomas, met wie ik naar de Golden Gate Brige was geweest, en we hadden afgesproken om elkaar te meeten en wat te gaan eten vlakbij de campus. Spannend! Maar mega leuk uiteindelijk :D Het klikt super goed en het was ontzettend gezellig. Dus ik had haar mee gevraagd om zaterdag te gaan shoppen in Milpitas. Daar staat de grootste shoppingmall van de hele Bay Area (en de helft van de winkels was outlet, ka-ching!). En aangezien het was verwacht te gaan regenen/stormen de hele zaterdag, wat beter te doen dan lekker shoppen?! Zaterdag ochtend was het echter stralend weer, maar we zijn alsnog gegaan (meisjes he). We zijn denk ik van 1 tot 8 in die mall bezig geweest met shoppen :0 Ik heb n paar allstars, twee levi's broeken, twee shirtjes van n amerikaans merk, een trui van banana republic, een yoga pants (volgende week beginnen) en een PRACHTIGE jurk gekocht. Doreth en ik vonden dat dat wel kon onder het mom van "afstudeer jurk" ;)

Vandaag heb ik nog meer lekker Nederlands gedaan en de hele ochtend geskypet met Irene en Edward :) Daarna ben ik met Doreth naar de Hoover Tower gegaan. Het hoogste gebouw op de campus, een toren met daarin in 10 verdiepingen aan documenten over War & Peace (echt zooooo Amerikaans). Mooi rondom uitzicht over de campus, maar San Fransisco konden we toch echt niet zien liggen. Daarna thee&muffins op de campus en rond geslenterd in the Stanford Bookstore (nog liefhebbers voor Stanford BBQ spatels?!). Daarna ging Doreth sporten (ik ga vanaf volgende week mee, echt waar!) en ben ik nog even in de Memorial Church geweest op de Main Quad. Er was toevallig een muziekkoortje aan het oefenen, dus dat gaf een leuke sfeer, maar het was heel raar om een kerk te zien met Amerikaanse teksten. Ik ben natuurlijk oude latijnse geschriften gewend, dus heel gek om dan een moderne kerk te zien, die eruit probeert te zien alsof ie oud is, met mozaiëken en alles. Toen ben ik bij de ondergaande zon nog een rondje over de campus gaan fietsen en daarna weer huiswaarts gegaan. Morgen super vroeg op voor werkbespreking met "de baas", dus nu alvast blog schrijven en zo vast naar bed!

Ik wens jullie allen een goede week in Nederland, volgende keer weer meer :)

  • 04 Maart 2014 - 08:10

    Josje:

    Hi Suus,

    Ik geniet van je verhalen, het voert me terug naar 1988 toen ik zelf in de US studeerde/werkte en Joost ontmoette. Heerlijk. Hier alles ok, Janneke wordt komende zaterdag 21!!! en ze geeft een 21 diner, helaas kan Iris niet komen. Maar we gaan er iets leuks van maken.
    Ik wens je heel veel succes en plezier en zal af en toe wat posten,
    x van ons allen, Josje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Actief sinds 18 Okt. 2013
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 12831

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2015 - 31 Oktober 2015

Thailand & Laos - 2015

26 Januari 2014 - 26 Augustus 2014

Stage in Amerika!

09 Juli 2013 - 25 Augustus 2013

Indonesie

Landen bezocht: