Week 6 - Foooodie time :) - Reisverslag uit Palo Alto, Verenigde Staten van Suzanne Miedema - WaarBenJij.nu Week 6 - Foooodie time :) - Reisverslag uit Palo Alto, Verenigde Staten van Suzanne Miedema - WaarBenJij.nu

Week 6 - Foooodie time :)

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

10 Maart 2014 | Verenigde Staten, Palo Alto

Lieve allemaal!

Anderhalve maand woon ik nu alweer in Amerika. Het blijft gek om te bedenken dat ik hier woon, aan de andere kant van de wereld. Maar ben ik even blij dat ik aan de verste kant van de verenigde staten zit :D Heeeerlijk weertje hier weer, >20 graden, licht briesje, zelfs 's avonds niet meer koud. Heel wat beter dan Boston area....

Deze week stond in het teken van eten, als ik nu zo even terug kijk :P Dinsdag heb ik een nieuwe supermarkt ontdekt: The Milk Pail, een half open, half overdekt (super)marktje met allemaal verse groente en fruit, lokaal geteeld of uit bijvoorbeeld mexico. Verder lag de winkel vol met honderden soorten (geiten)kaasjes, pesto's, tapenade's en gedroogde hammetjes :D Dus toen ben ik even los gegaan en heb mezelf getraktreerd op van alles en nog wat, en het allerbelangrijkste: NORMAAL brooooood :D (Old World Style, zoals ze dat hier noemen). Woensdag hebben Doreth en ik bij mij thuis samen zelf tomaten/wortel soep gemaakt met de mega 2L Amerikaanse blender van Gretchen en de hele avond zitten kletsen en eten. Super gezellig! Zaterdag hebben Doreth en ik samen rondgelopen in de Stanford Shopping Mall (duuuuuuure boel!) en ook weer samen geluncht downtown, bij La Boulange met echt suuuuuper lekker eten :D Ik had een heerlijke clubsandwich met avocado en allerlei dingen genomen, en dan krijg je er potatoes(!) bij. Zal wel iets Amerikaans zijn, aardappelen bij je lunch broodje?!

Daarna hebben we Thomas (van Berkeley, met wie ik ook naar SF was geweest) van het caltrain station gehaald en zijn we met zn drieën naar de Stanford campus gefietst voor een studentgeleide tour over de campus. Die had ik twee weken geleden al gedaan, maar het was alsnog leuk, want het was heerlijk weer en ik heb weer allemaal nieuwe dingen geleerd over het luxe luie studentenleventje hier: als je hier op de campus woont, woon je in enorme villa's (zie foto's) waar er dagelijks voor je wordt gekookt en de schoonmaak voor je wordt gedaan. Dat mag natuurlijk ook wel, voor 60000$ collegegeld per jaar, 4 jaar lang. Maar je hebt er ook iemand in huis wonen die je helpt met je 'psychische struggles', eentje die er voor je gezondheid rondloopt, en er woont zelfs een professor naast je, die elk semester kijkt of je goede vakken hebt gekozen en je adviseert wat je beter kan doen. Chill hoor, maar of je er een beetje een zelfstandige volwassene van wordt?! :P Verder bepaal je hier als student alles zelf: wil je nooit college voor 11u omdat je wil uitslapen? Prima, plan je lessen overdag in! Wil je juist liever smiddags vrij? Prima, vanaf 9u ben je welkom! Wil je graag filosofie en techniek combineren? Prima, kies maar een paar leuke vakken uit, wat jij wil joh! Wil je graag een vak doen wat niet bestaat? Prima, we vliegen wel even een docent speciaal voor jou in! Wil je met 6 mensen een vak doen dat niet bestaat? Oke, we maken er een officieel vak van! Wil je graag een Grad School Program doen dat niet binnen de zeven bestaande hoofdstromen valt? Prima, maak je eigen programma maar! Studenten gaan hier in hun pyjama en op slippers naar college en gaan met hun 'dorms' op uitjes naar overal en nergens. Ze doen aan fountain hopping in de zomer: in je ondergoed van fontein naar fontein rennen over de campus en lekker chillen met n muziekje in t water. Helaas voor mij, nu nog geen rennende studentjes gezien, want alle fonteinen zijn leeg door The Big Drougth.

Na onze campus toer hebben we geprobeerd om Thomas wat Stanford spullen aan te smeren, maar daar durfde die toch niet mee aan te komen in Berkeley :P Toen zijn we terug gefietst naar downtown en hebben we avond gegeten bij Crepe Vine: een crêpe restaurant. Daar heb ik echt weer iets typisch Amerikaans gegeten: de 'Crêpe California'. Een crêpe met een burrito vulling en sourcream en quacamole en alles er op en eraan (en dan dit keer met frietjes ernaast). Het was een soort ontploft kinderfeestje! Maar erg leuk om een keer te proberen.... misschien ook een keer de 'Mac&Cheese burger' proberen die ik op het menu zag staan..... Daarna hebben we nog een beetje geslenterd over University Avenue en Thomas weer gedropt bij het caltrain station.

Zondag zijn Doreth en ik samen gaan sporten op de campus: een uurtje Pilates les! Vanochtend (maandag), minder dan 24u later, en ik kan al nauwelijks bewegen van de spierpijn. Ik heb echt pijn op plekken waar ik niet eens wist dat ik spieren had!! Maar we gaan het stug volhouden en proberen elke week te gaan, dus kben benieuwd hoe lang het duurt voor ik de downward-facing-dog kan zónder gebogen knieën! Na het goede sporten moesten we onszelf natuurlijk wel even belonen, dus hebben we weer lekker gezond geluncht downtown (bij la boulange weer, groente omelet met brood, heeeeeeeeerlijk, en dit keer geen aardappelen), om ons vervolgens misselijk te eten aan een stukje cheesecake van The Cheesecake Factory. Ik had een raspberry chocolate ganache combi, en het was zo monsterlijk, dat ik voor het eerst gebruik heb gemaakt van de "Doggy Bag". De rest van de zondagmiddag heb ik nog heel even van het zonnetje genoten in de tuin en een yoga matje bij de Wallmart gekocht met Doreth, want dan kunnen we extra oefenen thuis! Heerlijk zomers weer is het hier :)

Op het lab gaat het ook goed! Van de week eindelijk hele dagen zelf ingepland en experimenten gedaan. Mijn eerste brein-kleuring zelf gedaan en ook een 384wells qPCR plaat gepipeteerd (morgen proberen 2 op een dag te doen). Ik ben zelfs in het weekend nog op het lab geweest om mn proef af te maken (oke oke het was maar 15min, maar dan toch!). Verder heb ik meegeholpen om het semi-lab uitje naar Lake Tahoe verder te regelen en een prachtig huis uitgezocht aan de noord zijde van het meer. We gaan er het weekend van 21/22/23 maart heen met zo'n 12 mensen, dus dan komen er prachtige foto's jullie kant op! Ik leer veel nieuwe dingen tijdends deze stage, want het Alzheimer-immuun gebied is toch weer een deel anders dan schizofrenie-immuun. Vandaag heb ik geleerd dat milde excersise cognitieve problemen tegen gaat. Helaas wel alleen als je diabetes veroorzaakte obesitas hebt, dus voel je alleen aangesproken als je denkt dat je bij deze groep behoort! En anders lekker lui blijven doen hoor ;)

Vandaag (maandag) hebben we net een Frozen Party bij ons thuis gehad: met 6 meiden en een jongen een disney film kijken en ijs/popcorn/aardbeien/taart eten. Ook was er "PEANUTBUTTER MAGIC"; echt de meest extreme Amerikaanse uitvinding qua eten die ik tot nu toe heb geproefd!!! Je maakt het gewoon zelf: griekse yoghurt, gemengd met pindakaas. Daar doe je chocolate chips doorheen. Dat gaat in zn geheel in de magnetron, zodat ze choco smelt en het geheel lauw wordt. En dan gebruik je dat als dip voor bijvoorbeeld stukjes appel. Nou, ik weet zeker dat Iris nu al misselijk achter de computer zit als ze dit leest, maar ik heb het geprobeerd. En iedereen moest lachen toen ik ervan walgde en de amerikanen en "hun pindakaas lliefde" belachelijk maakte. Dus ik heb lekker mijn tweede stukje cheesecake gegeten ipv die vieze pindakaas smurrie.

Nou lieverds! Zoals jullie hebben gemerkt, geen blog op zondag! De fun/drukte begint me te pakken te krijgen! Moest zondagavond nog hele avond artikel lezen en wat dingen doen voor stage, en overdag alleen maar leuke dingen gedaan, dus vandaar pas vandaag!! Nu ga ik snel slapen. Het is bij ons al zomertijd geworden, dus het is nu bijna half 1 snachts. Er is de komende weken dus nog maar 8uur tijdsverschil, totdat jullie ook zomertijd hebben (idiote amerikanen, twee jaar geleden gewoon zelf besloten de zomertijd op te schuiven, zonder na te denken....)

Geniet van de (eet) foto's!
Liefs

Suus

  • 11 Maart 2014 - 08:36

    Saraï:

    Leuk Suus, weer een berichtje! Je vermaakt je wel zo te horen en zien. Die Mac&Cheese burger heb ik in NY gehad, rare ervaring, een schep macaroni op je burger. Maar ja, je moet het proberen, net als die pindakaas-smurrie, klinkt niet echt aantrekkelijk nee! Geniet ervan en ik kijk uit naar je volgende berichtje! xx

  • 11 Maart 2014 - 08:43

    Iris:

    Hey Suusje! Leuk blog weer! :)
    Wat heb je lekker gegeten deze week zeg! En ieeeeel! Die pindakaassmurrie. En pindakaasliefde? Wat zijn dat voor mensen? Wordt nog wat als ik naar Amerika kom...

    Have fun deze week!

    Liefs Iris

  • 13 Maart 2014 - 16:27

    Edward:

    Pindakaas! Maak je het voor me als je terug bent? Klinkt heerlijk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Actief sinds 18 Okt. 2013
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 12817

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2015 - 31 Oktober 2015

Thailand & Laos - 2015

26 Januari 2014 - 26 Augustus 2014

Stage in Amerika!

09 Juli 2013 - 25 Augustus 2013

Indonesie

Landen bezocht: