Week 16 - Reunion! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Suzanne Miedema - WaarBenJij.nu Week 16 - Reunion! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Suzanne Miedema - WaarBenJij.nu

Week 16 - Reunion!

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

19 Mei 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Lieve Kikkerland-bewoners,

Lees ik nu toch net op het nieuws dat jullie toch echt te maken gaan krijgen met warmer weer dan hier in Sunny California! Hier is het gewoon bijna "koud" met 20 graden, zeker naar die hittegolf van >35. Gelukkig wordt het vanaf komende vrijdag weer heerlijk en dit maal komt dat extra goed uit! Komend weekens is Memorial Day Weekend: het officiële begin van de zomer hier, dus dat betekent een lang weekend vrij met maandag een vrije dag. Ik probeer samen met wat anderen iets leuks te plannen, maar eigenlijk zijn we daar een beetje te laat mee, want het is blijkbaar ook het drukste weekend van heel het jaar, dus alles is al vol/geboekt/gereserveerd. Maar als het niet lukt om ergens te overnachten, gaan we gewoon dagtripjes doen en van het lekkere weer genieten.

Deze week heb ik natuurlijk weer keihard gewerkt, maar gelukkig ben ik ondertussen overgestapt op een andere techniek: western blot. Keek ik met het qPCRen de hele tijd naar RNA niveau (blauwdrukken van eiwitten), nu kijk ik met westernblotten naar de aanwezigheid van de eiwitten zelf. Het is een vrij tijdrovend proces (minstens twee dagen per "blot"), zeker als je er op een gegeven moment zeven tegelijk doet! Ja zeker, je hoort het goed, ook in westernblotten begin ik nu een expert te worden! Nu nog hopen dat er ook wat leuks uitkomt voor in het artikel wat eind van de maand af moet! *jeiks!*

Deze week dus veel gewerkt, maar ook 's avonds weer met Doreth en Desiree af kunnen spreken (arme dames moesten lang wachten met eten omdat ik steeds zo laat klaar was!). We zijn op woensdag naar een heel speciaal restaurant geweest met Birmees (Burmees?) gerechten. Wat een keuze! En minstens de helft kende ik niet. Dat is nog eens leuk. Uiteindelijk had ik denk alleen niet echt iets typisch Birmees gekozen.... Het was meer een soort van pompoen curry maar dan met bouef bourgion smaak?! Heel gek.... Maar voor het eerst kon ik mn eten echt totaaaal niet op, en de meiden ook niet, dus we kregen een hele lading doggy bags mee :D Dan valt het altijd weer mee, als je nog een keer kan eten van je dure eten. De dag daarna gingen Doreth en ik even boodschappen doen en we dachten daar snel wat te eten bij een of andere gyros tent. Heerlijk broodje, behalve toen ik vrijdagochtend wakker werd met voedselvergiftiging :| Ja, dat krijg je natuurlijk, als je zó vaak buiten de deur eet, is de kans dat het mis gaat ook groter helaas :(

Zaterdag ben ik weer vroeg opgestaan en heb ik nog een halve dag in het lab gespendeerd. Aangezien ik alleen was, had ik lekker een muziekje opgezet en stond ik n beetje te dansen tijdens alle wachtmomenten, dus dan is science op je zaterdag niet zo erg :P 's Middag zijn we toen op de campus met zn drieën bij een student-eet gelegenheid gaan eten. Studenten hier koken nooit(!!!) voor zichzelf, maar dat niet alleen, ook aan ontbijt en lunch hoeven ze niet te denken, want ze krijgen gewoon voedselcoupons in hun pakket, waarmee ze naar elk willekeurig tentje op de campus kunnen en daar eten kunnen halen. Aangezien desiree hier hoogst waarschijnlijk voor vier jaar blijft wonen, omdat ze voor een PhD plek gevraagd is (WOEHOEE super cool!), had ze een stel van die bonnen gekocht en gingen we met zn drie zo'n typisch amerikaanse studenten eetplek uitchecken. NOU! niet nor-maaaal. Wat veel eten, en wat veel keus!!!!! Voor één voedselcoupon (a la 7.50$) onbeperkt eten wat je wil tussen 11-4 en je mag zo lang blijven als je wil en zo vaak eten pakken als je wilt. Zo worden die Amerikanen dus dik! Wij hebben ons vooral vergrepen aan fruit, cupcakes en salades, dus dat vind ik nog best goed :D Verder heb ik zaterdag een beetje in de tuin gechilld en wat dingen geregeld.... waaronder: een vliegticket geboekt voor Iris en mij!!! We gaan half augustus met zn tweetjes vanaf Salt Lake City naar Washington DC toe, en vanaf daar naar New York!!! Super cool :D

Zondag was het weer tijd voor een uitje, en deze hadden we al aan het begin van de week gepland, zodat we er naar uit konden kijken. Shoppen in San Fransisco! En nog wat toeristische plekjes voor mij erbij :D En een extra leuke toevoeging was dat ik in San Fransisco Irene heb kunnen zien en knuffelen!!! Irene was toevallig met haar schoonfamilie mee op Amerika roadtrip, en precies dit weekend waren ze 2 dagen in SF. En toen hebben we elkaar zondag, op Pier 39 (toeristischer kan zowat niet), aan de andere kant van de wereld, weer gezien!! Echt heeel leuk ^-^

Verder die zondag hebben we dus lang Pier 39 gelopen (de welbekende sea lions) en zijn we vanaf daar met de bus diep in China Town gereden om souvenirs te shoppen! En ik ben me toch goed geslaagd. *hint hiint*. Zowel Hanke en Siebe krijgen allebei twee mooie cadeaus uit San Fransisco, waarvan eentje zelfs speciaal voor jullie gemaakt!!! En ook mama en Iris hebben er weer een souveniertje bij. Mn kast begint steeds voller te raken zeg, ik hoop dat het mee komt ;) Na China Town was het dan tijd voor het langverwachte "shoppen" op Union Square, maar eigenlijk was ik zo gaar van de dag (en had ik een beetje verbrande wangetjes van de zon) dat ik helemaal niks meer voor mezelf heb gekocht. En dat na al dat wachten op zondag! En zelfs niet in de mega Victoria's Secret! :P 's Avonds hebben we toen gegeten weer boven op de Macy's in de Cheesecake factory (omdat alle andere dingen al vol zaten, en ook hier was 50min wachttijd), waarna we ons een beetje moesten haasten om de laatste(!) trein terug naar huis te halen.

En eenmaal thuis, was ik weer hartstikke gaar en ben ik meteen in bed gekropen, vandaar deze wederom wat verlate blog (sorry!). Gelukkig kan ik komend weekend (proberen te) relaxen ;)

Veel liefs en tot volgende week! Geniet van jullie lekkere weer :)

Suus

p.s. nog maar exact drie maanden en n week (oke jullie tijdszone zelfs minder, dan nog maar drie maanden en 6.5 dagen) en dan kom ik thuis! Het is echt steeds korter aan het worden. Het is al bijna juni!

  • 20 Mei 2014 - 08:07

    Mama:

    Wat een leuk gezicht, die zeeleeuwen bij Pier 39! Mooie foto van jou en Irene (je bent nog niets te dik van al dat Amerikaanse eten, zie ik). Sterkte met je werk in het lab en veel plezier alvast voor je 'vrije' weekend! Liefs, mama

  • 26 Mei 2014 - 19:57

    Edward:

    Hopelijk heb je een fijn weekend gehad :) check je app wanneer je wakker wordt, heb leuke foto's van selkis en kemet gestuurd
    Veel liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Actief sinds 18 Okt. 2013
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 12813

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2015 - 31 Oktober 2015

Thailand & Laos - 2015

26 Januari 2014 - 26 Augustus 2014

Stage in Amerika!

09 Juli 2013 - 25 Augustus 2013

Indonesie

Landen bezocht: