Week 21 - Hard werken ís wel leuk! - Reisverslag uit Stanford, Verenigde Staten van Suzanne Miedema - WaarBenJij.nu Week 21 - Hard werken ís wel leuk! - Reisverslag uit Stanford, Verenigde Staten van Suzanne Miedema - WaarBenJij.nu

Week 21 - Hard werken ís wel leuk!

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

22 Juni 2014 | Verenigde Staten, Stanford

Lieverds!

Al weer een week voorbij!!! Wat gaat de tijd toch snel als je het leuk (druk?) hebt!!! Komende vrijdag heb ik mn eindpresentatie, dus ik heb, zoals verwacht, de afgelopen week hard daar aan gewerkt. En daarnaast ook alvast aan mn verslag geschreven, waarvan ik de eerste versie de week daarna mag inleveren!

Gelukkig zijn er genoeg momentjes met afleiding te vinden! Dinsdag avond bijvoorbeeld, dachten Doreth en ik even snel wat te eten vlak bij t winkelcentrum in Palo Alto, maar eindigden we uiteindelijk (na een lekkere pizza) met een fles prosseco en heerlijke (goddelijk heerlijke) cupcakes op The Oval, onder het mom van 'pre-party' van de wedstrijd NL-AUS. Volgende ochtend om 9u dus de wedstrijd gekeken, in het international center op de campus. Op donderdag heb ik op het lab een oefenpraatje van een PhD studente gezien, die dinsdag moet promoveren (ga ik ook heen, leuk om te zien!!). Op vrijdag ben ik naar het 'Big Ideas in Neuroscience' Symposium op de Medical Campus geweest. Georganiseerd door onder andere mn PI (Tony) en de sprekerslijst was super indrukwekkend! Iedereen van het lab zei al, je hebt geluk dat je hier bij bent tijdens je stage! Dus ik heb onder andere Thomas Südhof gezien (Nobelprijs vorig jaar) en heel veel geleerd over neuro-inflammatie.

Aan het eind van zo'n zware week werken (en om Desirees einde van dr master te vieren) moet je dan natuurlijk wel even ontspannen, dus Doreth, Desiree en ik gingen 's avonds uit eten bij een Thais restaurant vlak bij mijn huis. En daarna zijn we weer naar Happy Feet gegaan, om heerlijke een uurtje te genieten. Helemaal gaar bij mij thuis nog even een kopje thee gedronken en toen om 10u (!) al in bed gekropen, hihi :)

Zaterdag heb ik vervolgens de hele dag op het lab gespendeerd achter de computer (bikkel bikkel, i know) en ik en de D's ergens wat gaan eten en hebben we (weer....) van die lekkere cupcakes gehaald. Toen na het eten nog doorgewerkt bij Doreth op het lab, totdat we om 9u onze cupcake brake mochten (zie foto, drie trieste studentjes in het lab op zaterdag avond). Vandaag even de dag "rustig" begonnen met skype met de familie Miedema en daarna weer hard gewerkt tot ik vond dat ik wel een ijsje verdiende down town. Waar ik toen ook (eindelijk net zoals D+D) een hele fancy yogapants van Lululemon heb gekocht :D En nu zit ik op bed weer te werken en deze blog te schrijven!


hahahahaha, deze blog is echt: werken, eten, werken, eten, werken, eten! That's my life now :P

Liefs en tot volgende weekend, dan heb ik vast weer wat leuke dingen te melden :D

Suus

  • 23 Juni 2014 - 16:59

    Martine Miedema:

    wat toch steeds een enthousiasme Suus...Ik vind je geweldig en ben blij dat je zoveel leert en ziet, maar ook zoveel geniet!!!! Dikke knuffel, oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Actief sinds 18 Okt. 2013
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 12818

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2015 - 31 Oktober 2015

Thailand & Laos - 2015

26 Januari 2014 - 26 Augustus 2014

Stage in Amerika!

09 Juli 2013 - 25 Augustus 2013

Indonesie

Landen bezocht: