Week 22 - Wetenschap en waterpret :) - Reisverslag uit San José, Verenigde Staten van Suzanne Miedema - WaarBenJij.nu Week 22 - Wetenschap en waterpret :) - Reisverslag uit San José, Verenigde Staten van Suzanne Miedema - WaarBenJij.nu

Week 22 - Wetenschap en waterpret :)

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

29 Juni 2014 | Verenigde Staten, San José

Lieverds :)

Wat een drukke week!!!

Eerst het allerbelangrijkste: afgelopen vrijdag mijn eindpresentatie gegeven in het lab en het ging hartstikke goed!!!!!!!!!!!!!! Iedereen was erg enthousiast, stelde veel vragen en ging met elkaar in discussie over de resultaten die ik presenteerde. De baas was ook mega enthousiast tijdens de hele presentatie en heel erg tevreden met mn werk. Later op de dag heb ik wel van 10(!) postdocs/phders afzonderlijk de complimenten gekregen over mn presentatie en aan het eind van de dag zelfs nog een persoonlijk mailtje van de baas :D Ja..... even een beetje opscheppen, maar ben gewoon hartstikke blij!!! (Zie bij afbeeldingen ook het model dat ik had gemaakt voor mn werk)

En dan de rest van de week!! Natuurlijk voor vrijdag vooral heel hard gewerkt. Maar toch ook leuks :D Maandag eerst de voetbal wedstrijd en daarna heb ik op het lab meegekeken bij een parabiose operatie op twee muizen. Super heftig! :O Ik heb alles van begin tot eind meegkeken: muizen anesthesie geven (ze vielen echt binnen een minuutje om), ze scheren, de hele operatie, alles aan elkaar naaien enzo. Echt bizar en ik werd even n beetje licht in mn hoofd toen ze begonnen met snijden, maar toen ging het daarna wel weer. Toen 's avonds met Doreth en Desiree gegeten bij The Counter, op de plek waar we voor t eerst met elkaar hadden afgesproken, ter afscheid, omdat Desiree zaterdag naar LA ging en we haar daarna alleen op 8juli nog één dag zien voor ze naar Zwitserland gaat. Dinsdag heb ik toen in een bieb gewerkt op de campus, echt wel een vet gevoel om OP de Stanford campus te werken. Toen samen met Doreth en haar begeleider, Jay, bij een thais tentje op de campus lunch gegeten (jajajaja wat lekker en zo goedkoop!) en 's middags naar een PhD defense van iemand van het lab geweest. Erg leuk om bij te zijn en daarna leuk feest gevierd in het roze (omdat dat meisje zoveel van roze houdt) met roze champagne en cupcakes. Toen eind van de middag door naar het tweede feestje: Desiree's afscheidsfeestje op de campus. Lekker op the oval een soort van avond-diner-picknick gehouden met Desire, Doreth, een zwitserse vriendin van Desiree en nog een meisje van Stanford. Eind van de avond zijn we toen voor een ijsje naar downtown gefietst, en tijdens het fietsen zag (en rook!) ik stinkdieren!!!!! Super cool :D

Woensdag weer de hele dag gewerkt op de campus en 's avonds bij Doreth thuis gewerkt. Ook nog een heel raar bericht gehad van mijn huisgenoot: een brief in de post van de internet/tv provider: "we hebben gezien dat je illegaal een aflevering van Game of Thrones hebt gedownload met onze internet verbinding. Je weet dat dat verboden is, dus we sluiten je nu of van onze service!" Nou ik natuurlijk helemaal in paniek!!!! Was me niet bewust dat het dus echt zo erg gesteld is in Amerika :| En door mij zouden we worden afgesloten. En als ze je vinden dan moet je echt boetes van 20.000$ betalen. Dus ik moest alles weghalen enzo. Kwam ik later 's avonds thuis, zag ik die brief liggen (zie foto's): was het maar een waarschuwing. Overdreven gedoe van mn Amerikaanse huisgenoot. Maar goed, geen risico meer voor mij, ik zal me netjes aan de regels houden :P

Vrijdag na mijn presentatie even uitgepuft tijdens de lunch (het zit erop!) samen met wat mensen van het lab en daarna weer netjes aan de slag met mn verslag, daarvan is de deadline komende vrijdag. Om 5u was de week wel echt klaar en ben ik toen met Doreth, Desiree en Nikta (Desiree's vriendin) uit eten gegaan bij een pizzeria en hebben we haar de heerlike cupcakes laten proeven. Harstikke gezellig met zn vieren en tot laat een beetje rondgeslenterd.

Zaterdag was toch echt weer een vakantie dag! Maar zeker verdiend :D We gingen met zn vieren naar een Water-pretpark in San Jose. We hebben daar de hele dag doorgebracht in het lekkere zonnetje met allerlei vette glijbanen (en ik durfde er zelfs eentje niet te doen, pussy :P) en typische amerikanen om ons heen. Helaas geen foto's daarvan ivm met alle nattigheid! 's Avonds naar de outlet-mall gereden in Milpitas voor een laatste keer shoppen, maar ik heb me ingehouden en alleen maar een paar levi's voor mezelf gekocht ;)

Vandaag toen wéér vroeg op voor de wedstrijd NL-MEX. Op de campus gekeken, samen met Doreth. Erg grappig, in een zaal vol mexicanen die na hun doelpunt wel erg arrogant begonnen te doen over hoe Nederland speelde. En dan aan het eind stil worden en afdruipen. hihi, Doreth en ik zaten echt op het puntjes van onze stoel. Maar dat hoef ik jullie vast niet te vertellen :P Rest van de dag bij Doreth thuis samen gewerkt. Erg gezellig :) Zij lunch gemaakt, ik avond eten. Ook nog even de penalty's van griekenland-costarica gekeken (oef!) en tijdens het eten Friends gekeken :D En vanaf nu zijn Doreth en ik weer samen (Desiree is nu dus in LA, en alleen 8juli nog n dag hier). En wat nog erger is: we hebben nog maar 3 weekenden over!!!!!! :O Dan nog maar even wat leuke dingen plannen :D

Fijne week voor jullie Nederlanders!
Ik mis jullie allemaal
Kissessssss

Suus

  • 30 Juni 2014 - 09:10

    Iris Miedema:

    Hee lieve zus,

    Wat fijn dat je zo blij wordt van de geur van stinkdieren! Geniet maar goed van je laaste weekenden, voor je het weet sta ik voor je deur! :D

    Liefs Iris

  • 30 Juni 2014 - 18:38

    Mama:

    Geweldig allemaal en wat leuk dat je oa iris weer gaat zien, maak er nog maar even wat fijns van, harde werker! Liefs, mama

  • 30 Juni 2014 - 21:47

    Martine Miedema:

    ik mis jou ook erg Suus. Zie er naar uit als jullie allemaal weer terug zijn. Veel sterkte met de laatste
    lootjes. Je gaat als een speer!!!!!!Knuffel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Actief sinds 18 Okt. 2013
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 12826

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2015 - 31 Oktober 2015

Thailand & Laos - 2015

26 Januari 2014 - 26 Augustus 2014

Stage in Amerika!

09 Juli 2013 - 25 Augustus 2013

Indonesie

Landen bezocht: