Week 24 - Goodbye Desi!! 2.5 week to go! - Reisverslag uit Stanford, Verenigde Staten van Suzanne Miedema - WaarBenJij.nu Week 24 - Goodbye Desi!! 2.5 week to go! - Reisverslag uit Stanford, Verenigde Staten van Suzanne Miedema - WaarBenJij.nu

Week 24 - Goodbye Desi!! 2.5 week to go!

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

13 Juli 2014 | Verenigde Staten, Stanford

Lief dagboek (hihi),

Wat is de week weer snel omgevlogen!! Het voelt alsof ik gisteren nog op dinsdag op het lab zat en dacht "Oef, dat is weer wennen"! En nu is het alweer zondagnacht :O Weer een leuke week voorbij en nog maar drie in het vooruitzicht hier in het zonnige California :) Dubbel gevoel!!

Deze week ben ik op het lab begonnen met het leren van de speciale microscopie techniek. In de foto's ook een foto van mijn allerleerste confocal kleuring :D (blauw = celkernen; groen = calcium bindend eiwit dat heel veel tot expressie komt; rood = ander calcium bindend eiwit dat niet zo veel tot expressie komt; wat je ziet is een stuk van de hippocampus, een brein regio dat een rol speelt bij geheugen). Nu we hebben gezien dat de antilichamen en de kleuringen werken, kan ik komende week beginnen met het testen van deze kleuringen op ons echte alzheimer materiaal om te zien of parabiose een effect heeft op de kleuringen.

Maandag en dinsdag waren onze laatste avonden met Desiree! Woensdagochtend is ze weer terug gevlogen naar Zwitserland, dus maandag (toen ze net vanuit LA terug was) hebben we een afscheids ijsje gehaald, en dinsdag zijn we uiteten gegaan ter echt afscheid! Bij de lekkere italiaan, dit keer mét bubbels (ondanks de kosten), want we hadden wat te vieren natuurlijk! Kon wel merken dat ik al bijna 6 maanden nauwelijks wat heb gedronken ;)

Dus sinds woensdag staan Doreth en ik er samen voor! Woensdag hebben we tussen de middag natuurlijk de (treurige) wedstrijd gekeken van NL-ARG. Omdat ze er zo ellenlang over moesten doen, was ik pas laat terug op het lab en pas om half8 klaar met mijn experiment (en bedankt! :P). Donderdag ben ik na mijn stage even naar de cupcake winkel gefietst om een traktie voor mij en Doreth te halen na ons harde werken deze week!! Doreth is nu met haar verslag bezig namelijk (en ik ook nog tussen het labwerk door), dus moet wel even beloond worden. Vrijdag was de week opeens voorbij!!! Dus ik heb even boodschappen gehaald en toen ben ik thuis mijn spulllen gaan inpakken: ik ben dit weekend namelijk verhuisd! Ja ja ja!!! Wel 5 meter verderop de gang :P Dominique, die hier normaal de helft van de week niet is, komt nu fulltime hier werken en dus ook wonen. Omdat zij in de kleinste zat, wilde ze eigenlijk naar de grootste, dus toen hebben we dit weekend met zn allen even kamer roulatie gedaan. Ik vind het wel prima! Ik heb niet veel ruimte nodig en de huur is ook nog goedkoper!!! En dit kamertje, nu ik er in zit, is echt helemaal niet zo klein en het is hartstikke leuk, nog wel leuker dan mn andere kamer :D

Zaterdagochtend begonnen we dus met verhuizen. Er moest een grote kast uit dominiques kamer gehaald worden. Zie de foto voor het resultaat van verhuizen op zn Amerikaans (met drie meiden en een sterke vent). Maar ook typisch Amerikaans: een half uur later stond er alsnog iemand op de stoep die onze oproep op craigslist (Amerikaanse marktplaats) had gezien voor deze 'dressor, *self-assembly* required'. hihi, terwijl die echt total loss was en, toen we hem eindelijk buiten hadden en rechtop hadden gekregen, opzij zakte en volledig in duigen viel. Maar goed, toen eindelijk dominiques kamer leeg was, kon ik mn spullen overbrengen! En nu ben ik helemaal gesetteld en het is leuk :) Ik moet alleen nog even opnieuw mn foto's en kaarten ophangen, wel zo leuk voor de laatste drie weken.

Zaterdag na t verhuizen ben ik toen maar naar Doreth gegaan om verder aan mn verslag te werken, want in ons huis was het een complete chaos (nu nog steeds). 's Avonds hebben we toen koekjes gebakken, echte Amerikaanse chocolat chip cookies :D Oehlalalaalala!!!! En toen ik snachts bij mij thuis kwam, was het gewoon nóg chaotischer!! Dus vandaag maar weer bij Doreth gewerkt (thank god! Ownee Thank Doreth!). En eind van de middag zijn we er nog even tussenuit gegaan (naar de outlet shopping mall..... i know heel erg!).

Oef het is laat! Want ik was laat thuis..... raad het of niet! TWEE weken voor ik hier klaar ben, heeft mn fiets het begeven!!! :| :( Echt, WHY?! Nog maar twee weken had ik m nodig, maar toen ik m vanavond uit t fietsenrek pakte begon opeens de voorband leeg te lopen en er was niks meer aan te doen! En toen halverwege stopte het, dus ik dacht nou daar kan ik nog wel mee fietsen. Maar toen na een tijdje was het helemaal op. Random mensen op straat om een fietspomp gevraagd, maar zelfs dat mocht niet baten, dat ding liep meteen weer leeg :( Maar gelukkig kon ik Doreths fiest lenen om naar huis te komen en morgen naar het lab te gaan. En dan maar morgen kijken of mn fiets gefixt kan worden (wat lame.....).

maar nu maar slapen! Nog twee weken lab te gaan!!!! :D
Liefs en fijne week daar in Nederland

Suus

  • 14 Juli 2014 - 10:27

    Iris Miedema:

    Ben je nou een Nederlander of niet? HUP die band plakken ;)
    Veel plezier de laatste paar dagen en tot snel!!!

    X Iris

  • 14 Juli 2014 - 10:37

    Mama:

    Lijkt een leuk kamertje! Binnenkort: Iris en papa, wat leuk! Het was ook heel gezellig met Iris hier. Liefs, mama

  • 14 Juli 2014 - 19:34

    Martine Miedema:

    wat weer een prachtig verhaal Suus. Hoe vind je er allemaal de tijd voor......Kan me voorstellen dat het gevoel om weer naar huis te gaan dubbel is... Je bent nu half Amerikaan. Dat wordt echt wennen als je hier weer bent!!!Maar eerst nog maar even lekker doorwerken en dan!!!!: vakantie!!!!
    Knuffel

  • 14 Juli 2014 - 23:13

    Désirée Gréverath:

    This sounds all great! Nice you moved successfully :)
    And through your blog I can follow your and Doreths last days in Stanford: So nice! It feels a bit less strange to have been first to go home. But you're both almost there too now!
    Bisous Dési

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Actief sinds 18 Okt. 2013
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 12815

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2015 - 31 Oktober 2015

Thailand & Laos - 2015

26 Januari 2014 - 26 Augustus 2014

Stage in Amerika!

09 Juli 2013 - 25 Augustus 2013

Indonesie

Landen bezocht: