Week 30 - New York, New Jersey & Naar Huis - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Suzanne Miedema - WaarBenJij.nu Week 30 - New York, New Jersey & Naar Huis - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Suzanne Miedema - WaarBenJij.nu

Week 30 - New York, New Jersey & Naar Huis

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

25 Augustus 2014 | Verenigde Staten, New York

I'm coming home!

Goedemorgen voor de laatste keer via mijn blog, dit keer vanuit New Jersey. Over drie uurtjes ga ik uitchecken en, met de subway via New Jork, naar het JFK airport. Over iets meer dan een dag zie ik jullie weer :)

Afgelopen week heb ik dus met de familie miedema (minus Iris) in een appartementje in Union City, New Jersey doorgebracht. Overdag deed ik mijn eigen dingen en 's avonds spraken we dan af op manhattan. Woensdags ben ik vanaf midtown naar Soho gelopen, het shoppings district. Op de een of andere manier had ik gedacht dat het hier "goedkoper" shoppen was dan op 5th avenue, maar het tegendeel bleek waar. Allemaal semi-bekende merken, unique boutiques en fancy stuff, dus ik heb vooral gewindow-shopped. Toen zag ik een winkeltje waar ze 70% korting hadden, dus daar durfde ik wel in, ik dacht, ik moet toch minstens in één winkel in Soho zijn geweest. Nou! Ik heb het geweten! Die vrouw van de winkel verveelde zich denk ik, of het moet haar standaard verkoop truc zijn geweest. Ze kwam met van alles aanzetten wat ik moest proberen: *this is my big seller, i have only one left, this is so in at the moment, everybody wears this*. Nou echt de dingen waar ze mee aan kwam! (zo'n broek die tot boven je navel komt, in zwart met bloemen patroon en dan zo'n buiktruitje van dezelfde stof en patroon voor er boven) Maar goed er zat een jurk bij die wel leuk leek, dus die deed ik maar aan. Eenmaal uit het pashokje kwam ze met allemaal assecoires aanzetten en werd ik even door haar ingesnoerd. Voila! Ja leuk hoor... best *hip*. Behalve dat ik het idee had dat wanneer je zou fietsen, iedereen je kruis zou zien. Maar goed, niemand fietst in NY natuurlijk, je neemt de taxi.... Toen ik het geval weer uittrok en zag dat die jurk 120$ was, en de riem 45$, dacht ik laaaaaat maar. Maar, die vrouw zou t wel voor me afprijzen tot 89$. Moest ik het wel NU kopen, want morgen zou ze er niet meer zijn. *eigen keus, eigen keus*. Nou, toedeledoki! (ik zag trouwens gister iemand met zo'n jurk lopen, en ook als je loopt kijkt dus ook iedereen bijna in je kruis...) Na Soho ben ik doorgelopen naar Little Italy, waar ik heerlijk heb geluncht op Mulberry Street met margherita pizza. En ondertussen ben vermaakt omdat er iemand langs liep met een kat op zijn hoofd (ja je leest het goed, een levende kat). En als je dan foto's maakte, werd ie boos (vandaar de stiekeme foto van mij). Na Little Italy ben ik toen helemaal teruggelopen naar Times Square (even imponeren, ik ben dus 46 blokken naar beneden gelopen en 52 blokken omhoog), waar ik met de miedemaatjes had afgesproken. Hier hebben we de Toys-R-Us bezocht, een speelgoedwinkel met een reuzenrad erin, wat erg in de smaak viel bij Hanke en Siebe. Daarna ge-Macdonald-sd op Times Square en weer met de bus naar New Jersey, allemaal naar bed (nouja, ik op de bank :P)
Donderdag heb ik toen heel saai de hele ochtend en halve middag zitten werken aan mn verslag. Vlak voor ik de deur uitging kreeg ik een herinneringsmail dat 22aug de deadline voor de HP verslagen was. Oepsie, helemaal vergeten om mn verslag op te sturen. Ik dacht, af is af :) Dus nog even wat kleine dingen veranderd en verbeterd en toen opgestuurd. En omdat ik toen toch bezig was met serieuze zaken, ook maar eens ingeschreven voor wat vakken.... ja ik moet er weer aan geloven, uit met de pret. Toen ik om 5u naar de bus ging om naar NY te gaan, ben ik helaas in een enorme file terecht gekomen, waardoor het stukje rijden wat normaal 10minuten is, nu wel geteld 1u en 40minuten duurde... :| Eindelijk op manhattan aangekomen, meteen met de miedemaatjes afgesproken en pizza gegeten. Daarna zijn we omhoog gegaan in het Rockefeller gebouw (bekend van die foto van die mannen die zitten te lunchen op een stalen balk die zoveel meters boven de grond hangt). Vanaf "the Top of the Rock" konden we prachtig over NY uitkijken en extra goed de Empire State Building zien.
Vrijdag ben ik toen verhuisd van het appartement in new jersey, naar mijn nieuwe kamer in new jersey. EN WOW, die was/is echt prachtig!!! Uitzicht over de skyline van manhattan, mega queen bed, bank om te chillen, enorme tv met gratis HBO, alles is luxe en nieuw. Slechts 10minuten van new york. En dat voor < 50eu per nacht :O Daarna afscheid genomen van de miedema's en aan mn laatste dagen NY alleen begonnen. En dat doe je dan natuurlijk met wat comfort shopping :) (Victoria Secrettttt) Nadat ik een groot deel van 5th avenue was afgelopen, ben ik toen gaan eten bij The Counter, een build-your-own-burger tent waar ik in California ook voor t eerst uiteten was geweest, leek me wel in stijl. Daar zat ik lekker zielig in mn eentje, met mn gezicht naar het raam. hahahahaha. Maar ik dacht prima, ik eet mn burgertje, beetje chillen en dan naar huis. Maar helaas.... erg ging iemand met me praten. (doen amerikanen dus vet snel, gewoon random met mensen praten). Maar het was een gezellig gesprek, dus dat was wel leuk, had ik wat te doen. Maar toen ik mn burger kreeg, wilde ik eigenlijk wel gewoon rustig kunnen eten, maar die man bleeef maar praten.... Dus toen dacht ik schijt, ik ging maar gewoon eten (oke bedenk je, die burgers zijn enorm, dus dat past nooit in mn mond, dus ik knoei altijd mega. Stel je gewoon een kliederend kind voor :P) Maar helaas schrok dat hem niet af, hij bleef praten, dus ik moest maar af en toe knikken enzo.... Nou goed, erg gezellig hoor, maar toen begon ie allemaal verhalen op te hangen over zn 'huis in de hamptons' en hoe die eigenlijk daar heen zou gaan met iemand, maar die was niet komen opdagen. En dat ie in het financial district woonde in een mega flat *beschrijving flat*. Blijkbaar wilde die graag dat ik mee ging, want hij vroeg of ik nog even een adult beverage wilde komen drinken. hahahahaha wtf?! eh nee. Idioot. Aardig gesprek hoor, maar die onderliggende gedachte eh nee. Dus toen na 2.5u praten kapte ik hem maar af met, ik ga naar huis. En toen gingen we weg, toen vroeg een ober van de burger tent: willen jullie nog een wijntje drinken samen, on the house? *DOW* Akward.... eh nee. Ik ga naar de wc, doooeeeei. Ghehehe. Oke, ouders, maak je niet druk hoor, ik sta mn vrouwtje wel. Op de wc zat ik nog te denken, dat ie dat van dat wijntje misschien wel had afgesproken met de ober, dat ie dit misschien wel vaker doet. hahahaha. Oke nou daar ben ik mooi van afgekomen. Dus toen lekker naar huis en met de lichtjes van NY op de achtergrond in slaap gevallen.
Zaterdag ben ik naar Brooklyn geweest. Met de metro er naar toe, en als je dan uit de metro komt, is het zó anders. Ik was bijna de enige blanke tussen alle afroamerikanen, er is zoveel meer sfeer op straat: muziek, dans, lawaai, geuren. Erg leuk! In zuid brooklyn ben ik naar een enorme vlooienmarkt geweest. Daarna via downtown brooklyn naar de Brooklyn Bridge gelopen, die ik ben overgestoken weer terug naar Manhattan. Daar heb ik China Town bezocht. Saai hoor, op de aanwezigheid van een enorme gouden buddha na, maar die mocht ik niet fotograferen. Toen vanuit Chinatown naar Little India op Murray Hill (aka Curry Hill). Hier heb ik heerlijk Indiaas gegeten, ze hadden zelfs echte roti!! (mama mia) En toen weer lekker naar huis (auw mn voetjes, al dat lopen)

Gisteren heb ik toen mn dag rustig in het central park doorgebracht met een boekje, een goed rustig afscheid van NY en mn 7 maanden amerika! En nu is het 9u en ga ik me maar eens klaarmaken voor mn vertrek! Gek idee, kan het nog niet helemaal beseffen, maar dat komt vast als ik ben ingechekt...

BYE BYE NY, op naar regen-nederland

Ik zie jullie allemaal over 27uur :D
Suus

  • 25 Augustus 2014 - 22:22

    Martine Miedema:

    Lieve Suzanne, wat weer een geweldig verslag!!! Wat kun jij schrijven...prachtig. Heb er van genoten. Knuffel oma

  • 26 Augustus 2014 - 11:49

    Iris Miedema:

    OMG suusje toch die rare vent! Naar zeg. Kom maar snel naar huis ja!

  • 20 Maart 2017 - 15:24

    Iris Veronica:

    Hoi Suzanne,

    Wat een leuke verhalen zeg!! Je kent mij niet maar ik zou ook graag stage willen lopen in Amerika. Mag ik vragen bij welk bedrijf je stage hebt gelopen? kan je mij wat tips geven?

    Groetjes,

    Iris

  • 20 Maart 2017 - 20:05

    Suzanne Miedema:

    Beste Iris,

    Leuk dat je een berichtje stuurt zeg! Ik was me er helemaal niet meer van bewust dat mijn reisverslagen nog gewoon online staan, het is onderhand 3 jaar geleden dat ik naar Amerika vertrok voor stage.

    Leuk dat je plannen hebt om naar Amerika te gaan, het is zeker een aan te raden ervaring. Ik heb stage gelopen voor mijn life science studie (Biomedische Wetenschappen), ik heb dus in een onderzoekslab gewerkt op de Stanford Universiteit. Ik weet niet in welk vakgebied je studeert/stage gaat lopen en of je daarmee iets hebt aan mijn informatie, maar ik kan je in ieder geval helpen met tips voor als het zo ver is en het vast staat dat je naar Amerika gaat! Goedkope Amerikaanse telefoon abonnementen, Amerikaanse rekening openen, kamers vinden, visa-gedoe, noem maar op.

    Als je daar graag contact over houdt of meer vragen wilt kunnen stellen, misschien is het dan handiger dat we via fb connecten? Als je dat ook vindt, zoek me dan maar op :) (als het goed is, moet je me wel kunnen vinden).

    Groetjes,
    Suzanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Actief sinds 18 Okt. 2013
Verslag gelezen: 698
Totaal aantal bezoekers 12809

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2015 - 31 Oktober 2015

Thailand & Laos - 2015

26 Januari 2014 - 26 Augustus 2014

Stage in Amerika!

09 Juli 2013 - 25 Augustus 2013

Indonesie

Landen bezocht: