Week 14 - Stanford time - Reisverslag uit Stanford, Verenigde Staten van Suzanne Miedema - WaarBenJij.nu Week 14 - Stanford time - Reisverslag uit Stanford, Verenigde Staten van Suzanne Miedema - WaarBenJij.nu

Week 14 - Stanford time

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

04 Mei 2014 | Verenigde Staten, Stanford

Lieverds!

Weer een week voorbij, en wat ging deze aan de ene kant super snel en aan de andere kant duurde die eindeloos! Al met al wordt dit een korte blog, want deze week heb ik vooral gewerkt!

Eind mei moet mijn begeleider haar artikel submitten, en voor het zover is, moet er nog even heel wat werk verzet worden. Dus dat betekend zwoegen voor iedereen die bij het project betrokken is, inclusief voor mij! Die genexpressie levels, waar ik eerder over bericht had, die willen we graag nog checken op eiwit niveau én in een ander cohort muizen (namelijk muizen die injecties met jong plasma ondergaan) op zowel RNA als eiwit niveau. Een hele hoop te doen dus. Daarom heb ik afgelopen week elke dag minstens tot 7u op het lab gewerkt, en was ik er zaterdagochtend zelfs om half8 om nog wat extra experimenten te doen die dag! Na zo een lange dag in het lab, ben je eigenlijk te gaar om nog wat te doen, dus het grootste deel van mijn week was werken - eten - hersenloos series kijken - slapen. Op woensdag had ik het gevoel alsof er opeens een eeuwigheid voorbij was gegaan sinds ik Doreth en Desiree had gezien (maar drie dagen....) dus toen zijn we woensdag en donderdag nog ná mijn lange lab dagen uiteten geweest. Woensdag bij een héérlijk Italiaans restaurant, echt smullen (pap, ier, hier gaan we ook eten als jullie eind juli komen!) en donderdag lekker simpel bij het University Café. Helaas zat ik daar ook grotendeels een beetje hersenloos bij, dus besloten we dat het vrijdag toch echt tijd was voor een relax moment!

Na het lab hadden Doreth en ik afgesproken om samen naar de Happy Feet te gaan, een massage salon vlakbij mij in de straat. Eerst even snel wat bij de Mc Donalds gegeten (:O) want we hadden niet zo lang, en toen daar heen gefietst. Nou het was me een beleving!!! Zodra je binnenkomt mag je alleen nog maar fluisteren (mensen die mij kennen, die weten dat ik dat niet echt kan :P). Dus wij gaven onze reservering door en werden om het hoekje geleidt naar een grote open ruimte: gedimde lichten, plink-plonk Aziatische muziek en overal mega comfy chill sofa-stoelen. Het gekke was dat bijna alles vol lag met mensen die vanaf alle kanten werden gemasseerd! Je wordt dus gewoon in één ruimte met zn allen tegelijk gemasseerd!! Wij werden naar twee van zulke comfy stoelen gedirigeerd en mochten onze voeten in een ton met lekker warm water doen. Handdoekje over, bekertje water erbij, prima! Dus ik dacht kom maar op met dat uur voetmassage, ik ben er klaar voor. Maar wat nu? Ineens wordt de comfy stoel achterover geklapt en begon er aan mijn hoofd gemasseerd te worden! Voorhoofd, slapen, achterhoofd, allemaal erg relaxend. Maar dat was blijkbaar een opwarmertje, want toen begon het echte werk! Ik ben me toch bont en blauw geknepen, t was op sommige momenten echt bijna onprettig, maar ik hield het vol. Ik dacht, die chinezen weten natuurlijk wel hoe het echt moet, dus ik ben alles maar ondergaan. Vanaf mn hoofd ging het door naar mn nek en schouders (oei auw!), waarna je een handdoekje over je ogen krijgt, zodat je echt kan relaxen en niet de hele tijd loopt te staren naar de masseur (denk ik :P). Daarna werden mijn armen (?) onder handen genomen, erg aparte plek van masseren. En toen ik op een gegeven moment aan mn arm omhoog werd gesjort schoot ik toch echt even bijna keihad in de lach. Daarna waren de voeten aan de beurt en gelukkig viel het kriebel-gehalte mee (was bang dat ik uit reflex mn voeten zou wegtrekken). Heerlijke voet/onderbeen massage gehad waarvan mn doorbloeding weer perfect is geworden (ook hier flink geknepen), waarna ik op mn schouder werd getikt en mn handdoekje omhoog werd gelift: "..........?" Er werd iets tegen me gezegd, maar was t nou chinees?? Ik verstond er geen reet van, maar misschien was ik wel in slaap gevallen ofzo. Dus na drie keer "huh???" te hebben gestameld, gokte ik er maar gewoon op dat ik moest omdraaien ofzo, toen ik Doreth vanuit mn ooghoek op haar buik zag liggen. Dus ik netjes omgedraaid (yes, goed gegokt) waarna de complete rug, schouders, en benen nog even flink werd gekraakt. Die Chineesjes weten perfect de pijnlijke plekken te vinden, dus t was even doorbijten :P En daarna was het uur om en zaten Doreth en ik volledig beduusd op onze chille stoelen: Lekkkkkerrrr!!! Gaan we zeker vaker doen :D En nog even voor de bezorgde ouders, dit was een zeer populair en respectable massage salon, waarbij je gewoon je kleren aanhoudt etc ;) Het was wel ontzettend goedkoop (25$ en 5$ tip), dus je zou haast anders verwachten. Maar nee, echt erg leuk! En toen ik wegging zag ik een enorme amerikaanse man liggen met daarboven op een klein aziatisch vrouwtje dat op hem stond te trappen met haar kleine voetjes, dus zelfs dat doen ze hier!

Zaterdag ben ik, naast al het lab werk, nog naar de Dutch-Indo-Aziatische toko in Menlo Park geweest. Kon mn geluk niet op, want eindelijk de missende ingrediënten (Laos en Ketjap, ja serieus, ketjap hebben ze hier niet) gevonden waardoor ik nu eindelijk opa's bami en papa's nasi kan maken :D WHOOOOOOO!!! 's Avonds samen met Doreth gekookt en n chill avondje gehouden met youtube filmpjes van Beyonce en afleveringen van friends lekker op bed kijken met thee en chocola :)

Vandaag ook een beetje voor stage gewerkt, maar toch ook proberen mezelf weer op te laden voor de volgende killer week a lá Stanford! Nog even vol houden tot eind mei.....

Liefs, veel plezier op bevrijdingsdag en een mooie week gewenst.

Suus

p.s. CHECK OUT ons lab!! We zijn mega groot in het nieuws. Enkele websites ter voorbeeld
- http://med.stanford.edu/ism/2014/may/young-blood.html
- http://www.nu.nl/wetenschap/3767464/bloed-van-jonge-soortgenoot-verjongt-hersenen-oude-muis.html
- http://www.nytimes.com/2014/05/05/science/young-blood-may-hold-key-to-reversing-aging.html?hpw&rref=science&_r=0
- http://www.theguardian.com/science/2014/may/04/young-blood-reverse-ageing-mice-studies
- http://www.nbcnews.com/health/aging/young-blood-restores-old-mice-n95816

p.s. ik heb voor t eerst parabiose muizen gezien!!! (zie officiele press-release foto's voor impressie)

p.p.s. toch niet een heeeeel korte blog ;)

  • 05 Mei 2014 - 08:01

    Mama:

    Goed te horen dat er wordt gewerkt, daar kwam men toch voor? :) Ik had die aziatische kneedpartij wel willen zien, bevalt het de dag erna ook nog? Sterkte voor de werkweek en liefs, mama

  • 05 Mei 2014 - 11:31

    Martine Miedema:

    Wat weer een geweldig verhaal Suus!!!! Ik geniet er van! Ga nu zelf 2 weken op vakantie.
    Tot daarna. Liefs en een dikke knuffel van oma

  • 05 Mei 2014 - 11:33

    Martine Miedema:


    nog even de foto's bekeken. Daar word ik niet vrolijk van..... Brrrrrrr. xxxx

  • 05 Mei 2014 - 16:19

    Iris:

    Nog even lekker doorbikkelen, zoals mam zegt, men is niet gekomen om lekker vakantie te houden en fastfood te eten hmm? Hang in there!! (Go Suusje, Go, Go!!!)
    Ben benieuwd naar de Italiaan! Can't wait!! :D

  • 05 Mei 2014 - 17:41

    Irene:

    Maar wel ROZE pipetten!!! ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Actief sinds 18 Okt. 2013
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 12830

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2015 - 31 Oktober 2015

Thailand & Laos - 2015

26 Januari 2014 - 26 Augustus 2014

Stage in Amerika!

09 Juli 2013 - 25 Augustus 2013

Indonesie

Landen bezocht: