Week 19 - Santa Cruz - Reisverslag uit Santa Cruz, Verenigde Staten van Suzanne Miedema - WaarBenJij.nu Week 19 - Santa Cruz - Reisverslag uit Santa Cruz, Verenigde Staten van Suzanne Miedema - WaarBenJij.nu

Week 19 - Santa Cruz

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

08 Juni 2014 | Verenigde Staten, Santa Cruz

Lieve Pinkstervierders!!

Eindelijk ook zomer in Nederland las ik op het nieuws ;) Hopelijk genieten jullie van het Pinksterweekend, morgen nog lekker een dagje! Zou je toch denken dat in het overwegend christelijke amerika ze aan christelijke feestdagen doen, maar nee hoor, morgen weer lekker aan de slag!

En lekker aan de slag is ook echt lekker aan de slag!!! Ik zou half juli mijn eindpresentatie voor de stage hebben, maar nu bleek deze week dat de baas de complete maand juli weg is... En aangezien de baas erbij MOET zijn, mag ik nu mn presentatie 27juni al(!!) doen!!! *jeiks!* Dus met nog drie weken te gaan is het vanaf vandaag afgelopen met de pret! (nouja, in ieder geval geen weekend uitjes meer) Maar ik had voor zaterdag met Desiree en Doreth al afgesproken naar Santa Cruz te gaan, dus dat kon ik natuurlijk niet afzeggen :P

Maar eerst even over deze week: maandag had Desiree haar eind presentatie. Ze studeert wiskunde en de titel was als volgt: "A Differential Invariant Related to the First Eigenvalue of the Laplacian". Wie weet waar het over gaat krijgt n extra souvernir van me! Maar wij gingen natuurlijk er heen om onze support te geven en ik vond het wel grappig om te kijken hoeveel ik zou snappen. Maar het was eerder hoeveel ik NIET bleek te snappen :P Al vanaf de eerste sheet van de presentatie snapte ik het al niet meer! Wiskunde met letters ipv cijfers..... al met al was het enige getal dat doreth en ik konden spotten de 2 van het kwadraat. Maar Desiree deed het heel goed, de mede-wiskunde nerds waren erg onder de indruk en ik knikte gewoon heel vaak met mn hoofd op en neer, zodat het leek alsof ik het compleet snapte :P Na de presentatie hebben we even wat gedronken met zn allen op de kamer van een van de wiskunde collega's (rare japanse rijstwijn) en zijn we vervolgens met een stel wiskunde jongens en wij met zn drie nog de presentatie verder gaan vieren downtown. Bij een biertent hebben we echt een flinke tijd gezeten in t zonnetje en gezellig gekletst met die gasten (positief verbaasd hoe sociaal deze wiskunde nerdjes waren :P) en zijn we om half9 nog wat gaan eten bij de cheesecake factory.

Verder deze week was Jinte weer terug op het lab en hebben we me de baas even gepraat over het artikel. Hij was hartstikke enthousiast erover en wil alsnog een nature publicatie proberen als we nog enkele dingen weten te bewijzen!! (hard werken dus) Voor mijn presentatie ben ik ook bezig een biologisch model te maken waarin ik zoveel mogelijk data probeer samen te voegen tot een relevante theorie. Erg leuk om aan te werken!

Woensdag hebben we bij Desiree thuis, in Menlo Park/East Palo Alto, gegeten en ons op zn amerikaans vol gepropt met cookiedough&chocolate-ijs. Donderdag na pilates heb ik samen met Doreth bij haar heeeeeerlijke kip massala met naan gegeten en hebben we ons vermaakt met youtube ("Im a dancerrrr") en lekker kletsen. Vrijdag hebben we het eind van de week gevierd met heerlijke pizza in Stanford en monsterlijk lekkere cupcakes (oefffff). Eigenlijk hadden we bedacht niet meer zo vaak uit eten te gaan, voor de gezondheid enzo, maar jammerlijk mislukt zo te zien :P

Zaterdag dus op naar Santa Cruz!!!! Pap zei dat ik daar op mn 16de met de roadtrip al geweest was, maar ik wist er niks meer van en ik herkende het ook niet! Heel gek!! Santa Cruz is een super bekende surf-town (O'Neill komt hier vandaan) een uurtje onder San Fransisco. Op het strand is een amusement park gebouwd en het is er altijd afgeladen. Er hangt een nog ergere hippie sfeer dan in Berkeley en het liefst ben je hier stoner en hippie tegelijk (met rijke ouders, zodat je alles kan betalen). 's Ochtends vroeg vertrokken we vanuit Stanford met de auto, maar toen we arriveerden in Santa Cruz was het hartstikke koud in onze korte broekjes (16graden en bewolkt). Dus we zijn snel een klein bakkerijtje ingevlucht waar we thee hebben gedronken tot de zon tevoorschijn kwam. Dat bleek altijd pas rond een uur of 11 te zijn... Gelukkig maar! Vanaf daar zijn we richting het strand gelopen en na een tijdje hoorden we het gegil van het pretpark al in de verte. Wat een gek gezicht: een enorme achtbaan, en nog veel meer dingen, op het strand! Dit is de boardwalk van Santa Cruz. Hier hebben we lekker geslenterd, deels door het pretpark, deels over het strand en hebben we op het strand gepicknickt met stokbrood, boter en aardbeien :) Hierna zijn we naar de pier van Santa Cruz gelopen, die loopt toch wel zo een kilometer de oceaan in. Aan het eind zitten zeeleeuwen verstopt en ook hebben we zeehonden gespot! Ook hebben we alledrie een leuke santa cruz souvenir aangeschaft, ik een super leuke california/santa cruz trui!! Daarna zijn we doorgestapt naar downtown santa cruz, waar we al snel merkten dat we in het hippie-mekka waren (weeeeiiiirdooo's, elke hoek een 'smoke-store', en stonede zwervers). Maar toch was het wel een leuke downtown en we hebben een beetje rondgeslenterd langs aparte winkeltjes. Rond half8 waren we weer terug bij de auto en zijn we snel naar Natural Bridges National Park gereden, een stukje boven Santa Cruz. Mooie rit langs de oceaan en toen zag ik pelikanen vliegen! Dames geloofden me niet (omdat ik ook altijd zeg dat ik walvissen zie), maar gelukkig waren er bij het park meer dan genoeg pelikanen te zien (zie foto) om geloofwaardig over te komen. Omdat het toch wel fris werd toen de mist kwam opzetten en we ook nog moesten avondeten, hebben we niet gewacht tot de zonsondergang en zijn we weer terug gereden. In Sunnyvale, twee stadjes onder Palo Alto zijn we toen naar de In 'n Out gegaan: de ultra opperde topste Californian fastfood keten. Dus ik verwachtte heel wat, maar vond het hartstikke tegenvallen :P Geef mij dan maar Mc Donalds, want dan kan ik ten minste nog voor n broodje kipburger kiezen ipv verplicht rundvlees :P Maar goed, het was wel redelijke kwaliteit en vooral heel erg goedkoop, dus dan hebben we dat ook n keer meegemaakt!

Vandaag, zondag, was dan de eerste dag van mijn komende werk weken! Maar toen dacht California grappig te zijn en was het vandaag 33 graden. Zowel buiten, als binnen in mn huis. Dus toen ik mij om 3u niet meer kon concentreren, hoewel de ventilator vol op mij gericht stond, heb ik met de meiden downtown afgsproken voor een ijsje. Het was echt verschrikkelijk heet vandaag, alsof je door n sauna fietst. Hier is het altijd droog en heet, dus dat is extra heet gevoelsmatig volgens mij! Omdat ik eigenlijk niet terug wilde naar mn hete huis, heb ik toen maar een tijdje bij Doreth op het lab doorgebracht, terwijl zij wat experimenten deed, en hebben we daarna bij haar thuis samen gechilled, tot ik om 8u maar naar huis ging om avond te eten. Nu is het hier nog steeds.... 28.3 graden binnen (5graden warmer dan buiten) en ik zit naast de ventilator mn blog te schrijven. Dat wordt nog een opgave de komende weken als het heet is! Dan maar met mn laptop naar het lab lekker in de airco zitten werken, komt goed!

Lieverds, geniet van de pinkstermaandag!
Ik ga in bed liggen en zo min mogelijk bewegen ;)

Tot volgende week!
Suus <3

  • 09 Juni 2014 - 08:40

    Mama:

    Suus met pelikanen, absolute topper!

  • 09 Juni 2014 - 09:12

    Marika, Moeder Van Doreth:

    Hoi Suzanne,

    Stiekem lees ik jouw blog om te lezen hoe t met mijn dochter gaat;-)
    Zo ben ik evengoed op de hoogte.
    Doreth heeft t natuurlijk veels te druk met skypen... Die heeft geen tijd om haar blog te vervolgen.
    Leuke schrijfstijl heb je. Geniet van mijn leuke griet en succes met je eindpresentatie!

  • 09 Juni 2014 - 09:28

    Saraï:

    Hey suus! Ik heb heel wat in te halen qua blogs lezen :o
    Super dat je ons nog steeds trouw de hoogte houdt. Spannend van die publicatie, hoop het lukt, hoef je nooit meer te solliciteren haha. Ik mail je binnenkort f voor tips over onze road trip! Succes met de drukte! Xx

  • 09 Juni 2014 - 09:28

    Saraï:

    Hey suus! Ik heb heel wat in te halen qua blogs lezen :o
    Super dat je ons nog steeds trouw de hoogte houdt. Spannend van die publicatie, hoop het lukt, hoef je nooit meer te solliciteren haha. Ik mail je binnenkort f voor tips over onze road trip! Succes met de drukte! Xx

  • 09 Juni 2014 - 11:14

    Karin Kok:

    Hi Suus! Ook ik lees net als de rest van de familie Kok wekelijks je blog, leuk om te zien wat jullie allemaal meemaken. Het is hard werken natuurlijk maar wat een bofkonten zijn jullie ook. Heel gaaf wat jullie allemaal ondernemen en meemaken daar :-) Succes deze maand met de laatste loodjes, betekend wel dat je daarna meer tijd hebt om te chillen ;-) X Karin

  • 10 Juni 2014 - 09:12

    Irene:

    A Differential Invariant Related to the First Eigenvalue of the Laplacian

    Een wilde gok, zijn dat niet cijfer reeksen?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Actief sinds 18 Okt. 2013
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 12836

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2015 - 31 Oktober 2015

Thailand & Laos - 2015

26 Januari 2014 - 26 Augustus 2014

Stage in Amerika!

09 Juli 2013 - 25 Augustus 2013

Indonesie

Landen bezocht: