Week 28 – Salt Lake City, Yellowstone NP, Teton NP - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van Suzanne Miedema - WaarBenJij.nu Week 28 – Salt Lake City, Yellowstone NP, Teton NP - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van Suzanne Miedema - WaarBenJij.nu

Week 28 – Salt Lake City, Yellowstone NP, Teton NP

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

12 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Salt Lake City

Sorry voor de lange radio-stilte en het ontbreken van de blog vorige week! I was in THE WILD!!!! Zondag t/m donderdag hebben we doorgebracht in Yellowstone, vrijdag in Grand Teton en zaterdag nog op Antelope Island gestaan. Ik zit nu, samen met Iertje, lekker op bed in ons hotel in Salt Lake City. Ik mag zo eindelijk douchen (ai ai ai, 5 dagen al niet gedoucht), maar eerst jullie maar eens op de hoogte brengen :) Als ik het allemaal nog weet… het is een grote blur van tenten op en afbreken, wilde beesten en indrukken!

Maandag zijn we naar het geyser gedeelte van Yellowstone geweest: we hebben de Old Faithful geyser gezien en zijn daarna over het gehele stuk vulkaan gedeelte gelopen: overal warm water bronnen, geysers, modderpoelen, fumeroles. Super vet om door en over zo’n bizar landschap te lopen. Op de weg terug kwamen we in de file te staan. We hadden bij het betreden van het park een foldertje gekregen dat “in de file staan” ontzettend vaak gebeurd in de zomer. Het betekend dat er dan wild in de buurt is, en dat iedereen die er langs komt acuut stopt en er zo ellenlange files staan. Het duurde Iris en mij te lang, dus we sprongen uit de auto en begonnen vast te lopen. Toen we om de hoek kwamen zagen we wat er aan de hand was: een enorme bizon kudde was bezig de weg over te steken!!!!! SUUUUUUUUUUUPER geniaal. We hebben wel 1.5u in de file gestaan zoiets. Ier en ik stonden buiten de auto, op een afstandje te kijken naar de bizons en foto’s te maken. Maar er waren ook idiote toeristen die gewoon naar die bizons toeliepen en op 15m afstand ofzo gingen staan. Er worden vet vaak toeristen “ge-gorged” door bizons, herten of springbokken, omdat mensen te dichtbij gaan staan. En het was ook nog eens paringsseizoen, dus iris en ik hielden ons hart vast. Die bizons staken vet vaak over, heen en weer, maar uiteindelijk konden wij ook in de auto klimmen en er langzaam langs rijden (zie foto’s!). En toen kwam er ook nog een enorme bizon langs de auto gelopen, briezend en al, dus we schrokken ons een hoedje. Maar toen begon er een bizon te briezen en te kijken naar ons en z’n achterpoot te schrapen over de grond, dus toen zijn we maar snel weggereden!!

Dinsdag zijn we verhuisd van camping en daarna zijn we door een grote vallei in Yellowstone gereden waar we nog meer wild hebben gespot: enorme elk’s (herten) en springbokken (en nog meer bizons)!! Vanaf daar door naar Mammoth Springs, een gebied met allemaal hot springs en zout bronnen. ’s Avonds bbq-en en iedereen geïntroduceerd tot de Smores :) We stonden op een camping waar vaak een beer kwam buurten, dus we hoopten (en waren een beetje bang) om ’s ochtends een beer te zien, maar helaas niet. Woensdag zijn we toen naar de canyon van Yellowstone gereden en hebben we de hele dag gehiked langs de randen van de canyon, langs watervallen en door bossen met nog meer geysers. Op de terugweg ’s avonds hebben we toen onze eerste beren gezien!!! Een grizzly beer mama met een kindje, ze huppelden n beetje door het gras van een heuvel langs de weg. We zagen ze, omdat er natuurlijk al een horde van 100 mensen stond te kijken. Maar alsnog fantastisch, wat een opwinding, hihi. Check de pictures :D Donderdag hebben we toen onze spullen gepakt, nog even een watervalletje bekeken en een enorm ijsje gegeten (want het was eindelijk lekker weer!) en zijn we naar het Grand Teton National Park gereden onder begeleiding van hagelbuien, regen en onweer (heel raar weer blijkbaar altijd in Yellowstone). In Grand Teton hebben we de tent weer opgezet en zijn we gaan eten in Jackson-Hole bij een mega extreme Amerikaanse tent: St Louis Style ribs en steaks, hahahaha. Echt geweldig. Vrijdag hebben we toen een hike gemaakt door de heuvels en langs twee meren van Grand Teton. Het was super heet en we waren in de bossen, toen we opeens mensen hoorden gillen: a bear, a bear!! WHAT?! Zat er dus een zwarte beer op nauwelijks 25m afstand van ons in het hoge gras. Als die mensen niet hadden gegild waren we er gewoon langs gelopen!! Jeiks! Dus wij langzaam achteruit lopen en wachten tot die beer wat zou doen…. Maar nee, hij zat daar lekker te chillen. Mama mia! Maar opeens liep ie een beetje van het pad af en was ie niet meer te zien. Dus wat doe je dan?! Herrie maken!! Dus Siebe mocht zo hard zingen als die wilde en wij liepen allemaal in onze handen klappend maar langzaam verder over het pad. We hebben de beer nergens meer gezien, maar jeiks, we zaten wel allemaal even peentjes te zweten daar. Toen ’s avonds allemaal gaar op de camping, bbq-en en lekker vroeg naar bed. Eindelijk geen koude nacht!!

Zaterdag verlieten we dan toch echt het wilde natuurgewoel en zijn we weer een lange rit richting de bewoonde wereld gestart: laatste nacht kamperen op Antelope Island. Dit is een eiland in het zout meer van Salt Lake City, prachtige plek, net alsof we aan de zee stonden. Tentje opgezet, bbq en kamperen en toen weer vroeg naar bed: want met water komen muggen!!! :O Vandaag laatste dag met familie miedema. Nog even een rondje over het eiland, in de zilte lucht, en toen naar SLC. Afscheid van de miedemaatjes die door gingen met kamperen, en wij zitten nu lekker in een hotel :D En we zijn blij dat we hier morgen weggaan, want we vinden SLC maar niks. Vandaag kwamen we erachter dat er meer zwervers en junks op straat lopen dan gewone mensen… Dus bye bye SLC, helloooooo DC!

Afgelopen nachten was typisch kamperen: muggen, rotte matjes, ijskou snachts, zweten sochtends, niet naar de wc durven snachts, wc’s die uitmonden in gaten in de grond, geen douches, en vooral heel veel lol natuurlijk :P Maar nu zijn we wel blij allebei in ons eigen queens bedje te gaan liggen en heeeeeerlijk te slapen! Dus voor nu, wel te rusten schatjes!!!!

Liefs

Suus (en Iris)

p.s. Afgelopen nacht lag de website eruit, dus kon ik mn blogs niet plaatsen :( Nu zitten Ier en ik op het vliegveld van SLC, over een kwartiertje gaan we boarden voor onze vlucht naar Denver, en vanaf daar naar Washington DC. Wat zijn wij ongelofelijk blij deze rot stad achter ons te laten. Het was echt even uithouden vandaag. Serieus, 50% van de mensen op straat zijn leipo’s/junks/zwervers. De stad is prachtig onderhouden en luxe, maar het innerlijk is rot. En er is echt geen reet te doen. Jeiks :/ Thank god we are leaving. En we komen noooooooooit meer terug!!!