Week 8 - Lake Tahoe & twee maanden mijlpaal! - Reisverslag uit Carnelian Bay, Verenigde Staten van Suzanne Miedema - WaarBenJij.nu Week 8 - Lake Tahoe & twee maanden mijlpaal! - Reisverslag uit Carnelian Bay, Verenigde Staten van Suzanne Miedema - WaarBenJij.nu

Week 8 - Lake Tahoe & twee maanden mijlpaal!

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

23 Maart 2014 | Verenigde Staten, Carnelian Bay

Hallo daar lieve Nederlanders :)

De twee-maanden mijlpaal is bereikt!! Ik ben nu op 1/3 van mijn stage en op 2/7 van mijn verblijf hier in Amerika. Ik heb weer een drukke week achter de rug met allemaal nieuwe ervaringen, dus bereidt je voor op je wekelijkse portie Miedema-vermaak :)

Deze week ben ik keihard bezig geweest met mn onderzoek, omdat vrijdag mijn begeleider en ik onze resultaten 'tot-nu-toe' wilden presenteren in de labmeeting, waarbij het hele lab (inclusief de baas) altijd aanwezig is. Dus maandag en dinsdag nog non-stop proeven gedaan (nog steeds aan het kijken naar gen expressie in parabiose muizen) en alle data geanalyseerd op woensdag en de presentatie gemaakt op donderdag. Vrijdag ging de labmeeting ontzettend goed! Volgens mij was het qPCR verhaal voor iedereen duidelijk (of iedereen was té flabbergasted) en mijn Engels ging ook goed en de zenuwen vielen mee :) Trots op mezelf dus! En mijn begeleider zei dat iedereen sowieso impressed zou zijn dat ik nu al mee deed met presenteren, dus dat is extra mooi!

Afgelopen dinsdag zijn Doreth, Desiree en ik weer uit eten geweest in Down Town Palo Alto. We gaan proberen er een wekelijks iets van te maken, want we hebben een uitdaging afgesproken: we gaan proberen alle restaurantjes die er op University Avenue zijn, te hebben bezocht vóór onze tijd erop zit! Helaas was deze keer niet zo "nuttig" voor onze uitdaging, omdat we uiteindelijk weer bij The Cheesecake factory hebben gegeten. Maar goed..... ;) Het was heel erg gezellig en ik heb DE Mac&Cheese Burger geprobeerd. Ik dacht eerst dat ik de verkeerde burger had gekregen, want het leek alsof ik twee stukken burger op een broodje had én nergens was macaroni te bekennen. Maar toen bleek dat de Mac&Cheese burger als volgt is opgebouwd: men neme macaroni met kaassaus. Daarvan maakt men een platte bal en deze frituren we even donkerbruin. Daarna gaat die bovenop het broodje, boven op alles, en dan doen we er een enorme schep kaassaus overheen. Dus toen ik een hapje (HAP) had genomen, kwam daar de gefrituurde macaroni tevoorschijn. Ik heb heel dapper mijn bruger (en al het andere eten) opgegeten, maar ik was de rest van de avond toch MISSELIJK! Alsof er een steen in mijn maag lag. Vijf minuten nadat we buiten stonden toch maar besloten om NOOIT meer een Mac&Cheese burger te eten, en voortaan misschien vooral appetizers te bestellen, omdat dat al groot genoege porties zijn.

Nog zo'n manier om geconfronteerd te worden met "BIG" USA is om een keer naar de Costco te gaan. Woensdag avond ging ik samen met mijn begeleider en een post-doc van ons lab naar deze enorme supermarkt-stad. Als je ooit eens keer in de Wallmart bent geweest of daar wel eens van hebt gehoord, dan moet je nu zo'n 10x groter denken. We gingen boodschappen doen voor onze trip naar Lake Tahoe dit weekend en dit is de place to be voor grote porties (zie foto's).

Donderdag hebben Doreth en ik een andere sport uitgeprobeerd: Butts, Gutts and Guns. Ai ai ai!!! Wat heb ik toch een spierpijn gehad de dag(en) daarna! Het komt er op neer dat je eigenlijk ongeveer de hele les lang (1 uur) squads doet: gewone squads, sumo squads, side squads, squads terwijl je met gewichten rondzwaait. En een hele hoop buikspieroefeningen..... Toch lekker hoor!! Eindelijk weer eens sporten, en extra leuk om samen met iemand te gaan voor de motivatie en zodat je je wat minder schaamt als je de vier-stappen-tellende excercise niet echt snapt :P Daarna zijn we samen wat gaan eten in een grill-tent bij Town&County, een soort mini down-town vlakbij de campus. We hadden afgesproken het niet te lang te maken, omdat ik nog wat dingen voor mijn presentatie moest doen. En toen was het opeens 10 uur!!! :O Het was gewoon zo gezellig dat we buiten onder de heaters hebben zitten praten totdat ze alle lichten uitdeden. Oepsie! Dus half 11 kon ik thuis pas weer even aan de slag voor mn presentatie. En ook maar voor even, want om half 12 heb ik nog even met Iris geskyped aangezien ze voor een welverdiende lange vakantie naar Azië vertrekt! (Succes vanochtend met vliegen lief zusje, en geniet ervan!!!) Dus uiteindelijk lag ik om half2 in bed...... Tja! Als je het leuk hebt hé :D

Vrijdag zijn we rond het middag uur op onze trip naar Lake Tahoe (op de grens tussen California en Nevada) vetrokken. Ik reed met een undergrad studente van ons lab, Emily, mee in haar auto. Het was een lange zit, het duurt normaal al zo'n 4u om er te komen, maar we kwamen eigenlijk vrijwel meteen vast te zitten in de vrijdag spits rond Sacramento. Ze hadden me al gewaarschuwd dat het daar altijd vreselijk was, maar nu heb ik het zelf mee mogen maken. Volgens mij gebeurt er op de snelwegen rondom Sacramento bijna elk half uur wel een ongeluk. Als je over de snelweg rijdt, zie je langs de kant van de weg bijna continu resten van auto's liggen: stukken metaal, verscheurde autobanden, halve bumpers. Allemaal van oude ongelukken. Op onze heenweg zijn we door google-maps wel drie keer ge-re-route en via allerlei zijweggetjes om de ongelukken heen geleid, maar uiteindelijk duurde het toch zo'n 6u voor we bij ons huisje aankwamen. Het was wel ontzettend gezellig met Emily in de auto! We hebben over van alles en nog wat gekletst (ze gaat in mei naar Europa, dus wil graag van alles weten) en ze heeft me allerlei Amerikaanse "Slang" geleerd. Toen we allemaal in het huisje waren, hebben we snel pizza besteld want iedereen had reuze honger! 's Avonds hebben we spelletjes gespeeld met de hele groep (11 mensen) tot iedereen omviel van de slaap.

Zaterdagochtend vroeg opgestaan en Amerikaanse breakfast gegeten. Iedereen had een taak voor eten, dus het was heerlijk wakker worden met de geur van eggs and sausages. Daarna waren Emily en ik van plan om te gaan hiken ergens en zijn we met de auto naar Squaw gereden, een van de ski-gebieden vlakbij ons huisje. We hadden gelezen dat je met de air-tram omhoog kon en van daaruit kon hiken. Helaas kwamen we erachter dat alle hike trails daar afgesloten waren (waarom? geen flauw idee.... er is al in geen weken sneeuw gevallen). Toen zijn we met de auto maar een stuk naar het zuiden gereden langs het meer en hebben we ergens kort een wandelingetje gemaakt, waarna we alweer terug moesten naar Squaw. We hadden boven op de piste afgesproken met de ski/snowboard mensen om te lunchen. Dus toen alsnog met de air-tram omhoog (prachtig uitzicht!) en heerlijke zelf-belegde broodjes gegeten in het zonnetje. Lake Tahoe ligt op zo'n 6000ft hoogte en Squaw nog eens op 8200 ft (2500m) hoogte. Ondanks deze enorme hoogte was het lekker warm. Het is dan ook niet echt een goed winter-seizoen geweest en aan het eind van de dag was alle sneeuw op de pistes blubber. Na de lunch ben ik samen met twee post-docs van ons lab (en van een de moeder en haar kind) weer naar beneden gegaan en zijn we naar Kings Beach gereden. Zo bizar om op het strand in het zonnetje te staan en overal om je heen besneeuwde bergtoppen te zien! Moeilijk om te bedenken dat ik nog gewoon in Stanford zit te studeren en niet ergens op vakantie ben! 's Avonds hebben de Nederlanders (mn begeleider, haar man en ik) Boerenkool met Worst gemaakt voor iedereen!! Het viel in de smaak en ik was zelf ook mega verrast dat het eindresultaat zo goed leuk op de echte Nederlandse versie, zelfs de worst kwam aardig in de buurt van Unox :P De avond was verder weer gevuld met spelletjes, lekkere lokale wijn (uit La Honda, een van onze post-docs had dit meegenomen, en het was echt ontzettend lekker!), en ontzettend veel toetjes: brownie, muffins, aardbeien, chocosaus; en allemaal zelf gemaakt. Rond half 12 ploften we allemaal zowat uitelkaar en zijn we in bed gekropen.

Zondag ochtend moesten we het huisje weer verlaten. Ik ben toen met mijn begeleider en haar man (Jinte en Erik), een grad student en haar vriend (Trisha en Paul) en Emily een stuk naar het zuiden van Lake Tahoe gereden, naar Emerald Bay. Hier was er een prachtig uitzicht (zie foto's) en zijn we naar beneden naar het meer gelopen. Hier stond ook een oud Scandinavisch kasteeltje (wat doet dat daar? blijkbaar was Scandinavië hip in de jaren 20 en heeft een Amerikaanse royalty dit gebouwd met spullen vanuit Zweden). We zijn nog een stuk doorgelopen naar een waterval, die goed gevuld was door al het smeltwater van de dooiende sneeuw boven aan de berg. Hierna zijn we nog een stukje doorgereden naar Tallac Historic Site, een van de favoriete plekken van Emily in Tahoe. Ook dit was een vakantie-overblijf plek voor rijke mensen in de jaren 20. Hier hebben we in het bos aan de rand van Lake Tahoe geluncht met al het overgebleven eten (crêpes van het ontbijt en pizza van vrijdag etc). Daarna toch maar aan de terug weg begonnen, die dit keer gelukkig minder lang duurde, maar wel enger was omdat er vlak voor ons op de weg een ongeluk gebeurde, waardoor iedereen keihard op de rem moest. Bleken er vier auto's op elkaar geknald te zijn (lag weer overal puin). Maar binnen 10minuten was er politie, dus blijkbaar zijn ze hier op in gespeeld! Toen we er eenmaal langs konden komen, ging het verder voorspoedig, en rond 7u was ik weer thuis, om nog lekker een keer boerenkool met WORST (amerikanen vinden dit woord geweldig) te eten.

Nu even rustig bijkomen van het weekend (het is onderhand alweer bijna 11u). Geniet van de foto's!!! En bedankt voor alle kaartjes (Iris, mama, O&O), ze staan allemaal in mijn kamer :D

Liefs
Suus

  • 24 Maart 2014 - 09:50

    Saraï:

    Suus!
    Leuk om te lezen! Ik hou het allemaal goed in de gaten, want ga in juli waarschijnlijk roadtrippen na congres in Chicago richting SF, LA etc, dus dan weet ik een beetje wat de moeite waard is ;)
    Have fun!!
    xx

  • 24 Maart 2014 - 12:08

    Iris Miedema:

    Hey Suusje wat een leuke foto's! Je staat er goed op! Wij zijn even aan het chillen op Frankfurt AirPort (of wel Fraport ^^) en dan gaan we richting Hanoi!
    Hele fijne week gewenst & talk to you soon!

  • 24 Maart 2014 - 15:27

    Edward:

    Hey lieve suus,
    mooie foto's :) en gelukkig doe je veel leuke dingen tussen het pipetteren door
    XOXO

  • 25 Maart 2014 - 18:14

    Mama:

    Wat leuk en gezellig allemaal en wat beleef je veel! Zie uit naar de volgende aflevering.
    Liefs, mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Actief sinds 18 Okt. 2013
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 12844

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2015 - 31 Oktober 2015

Thailand & Laos - 2015

26 Januari 2014 - 26 Augustus 2014

Stage in Amerika!

09 Juli 2013 - 25 Augustus 2013

Indonesie

Landen bezocht: