Week 11 - World Movies Nights & SF - Reisverslag uit Stanford, Verenigde Staten van Suzanne Miedema - WaarBenJij.nu Week 11 - World Movies Nights & SF - Reisverslag uit Stanford, Verenigde Staten van Suzanne Miedema - WaarBenJij.nu

Week 11 - World Movies Nights & SF

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

13 April 2014 | Verenigde Staten, Stanford

Lieverds!

Week 11 alweer!! Nu nog maar 19 te gaan........ wowie! Das echt bijna de helft alweer :D En das maar goed ook, want ik mis jullie allemaal en had deze week weer een beetje meer last van heimwee (vooral met het besef dat ik langer moet dan dat ik hier al ben :O).

Maar die heimwee heb ik goed aangepakt door lekker écht Nederlands/heimwee te koken: spekjes met champignons in roomsaus en tagliatella (mama/iris, zijn jullie niet trots?!). Het was nog een heel karwei, want vind hier maar eens lekkere roomkaas voor in de roomsaus (boursin is 8$ voor een kleintje!) en prei is poepie duur, maar dat vind ik altijd zo lekker dr in, dus dat moest maar even een keertje. Uiteindelijk twee keer van gegeten! En verder deze week heb ik dat goed gecompenseerd met gratis(!) eten. Deze 'spring-quarter' is de World Movies Series gestart: twee keer per week draaien de international-student associations van Stanford een 'world movie' met aan het thema-gerelateerd eten. Dus dinsdag was het French night: lekkere stokbroodjes met van alles erop, salade, kleine gebakjes, en natuurlijk allerlei smerige kazen. De film was apart (waarschuwing) maar wel er goed! Voor de mensen die mijn ervaring willen delen: de rouille et d'os. Desiree en ik waren iets te vroeg, maar dat was maar mooi ook, want er waren 50 studenten op af gekomen. Daar hadden ze niet echt op gerekend qua eten, dus de laatste mensen hadden nauwelijks wat. Erg grappig om dan in Amerika opeens overal om je heen Frans te horen (minder grappig om te merken dat je zelf geen woord meer kan verstaan/praten....). Donderdag was het Indian night: mijn eerste bollywood film ever en dan meteen een Bollywood thriller (Kahaani). En er was ontzettend veel heerlijke, super spicy(!) eten. Het was zo spicy dat ik halverwege toch echt moest stoppen en in no time mn halve liter flesje water had opgedronken. De film was echt fantastisch leuk!!!!! Desiree en ik zaten dit keer tussen alle indiase mensen en mochten vooraan zitten als 'sukkels' die ondertiteling nodig hadden :P

Verder deze week op het lab veel achter de computer gezeten, hard gewerkt en erg vermoeiend! Hoogtepunt van de werk-week: Ik heb mn eerste nobel-prijs-winnaar ontmoeting binnen hoor!!!! :D Donderdag ochtend een praatje van Eric Kandel bijgewoond over schizofrenie (dus nog echt interesant voor mij ook). Even ter informatie: Eric Kandel is onderhand 84 en heeft in 2000 een nobelprijs gekregen voor de geneeskunde voor zijn onderzoek naar de moleculaire niveaus van het geheugen. Hij is ook auteur van ons belangrijkste lesboek van de master! En met zijn 84 jaar is hij nog zo vitaal dat ie dus overal nog praatjes geeft én dan ook nog eens hartstikke grappig is :) (op de foto is het de man met de rode vlinderstrik).

Zaterdag was Doreth jarig. Ze was met haar zus nog in San Fransisco, als laatste dagje van hun roadtrip, en toen ben ik daar in de vroege ochtend heen gegaan en hebben we samen het laatste dagje met Karin doorgebracht. We hebben gewandeld over Union Street, waar allemaal leuke, aparte, echt typisch SF boutiques zaten en niet al die dure grote merken. Lekker geslenterd in het zonnetje en van alles bekeken. Na de lunch (Eggs Benedict Californian style, echt heeeeeeelijk. Saraï, mocht je hier ooit langs komen van de zomer, het heet La Cucina Restaurant) zijn we naar de 'Painted Ladies' gegaan, een stel Victoriaanse huizen met mooie kleuren op een steile straat in het midden van SF. We kwamen aan bij een parkje en zagen een stel mooie huizen aan de linkerkant, dus wij alvast netjes als echte toeristen foto's maken, toen we aan de andere kant ook best wel mooie huizen zagen! En eigenlijk aan elke kant van het park stonden wel mooie huizen!! Dus toen heb ik maar even aan een local voor de zekerheid gevraagd welke van al die mooie huizen nou echt the painted ladies waren, maar we zaten gelukkig al goed.

Daarna zijn we terug gekeerd richting market street, want Karin moest richting het vliegveld. Doreth en ik hebben toen de trein richting Palo Alto gepakt en zijn gezellig down town gaan eten voor haar verjaardag (bij, jullie raden het vast al, The Cheesecake Factory). We hadden een stel appetizers/small dishes besteld, maar zelfs dat was alweer te veel, dus aan het eind van de avond met twee doggy bags naar huis. We hadden gezellig een tijd lang zitten kletsen (waar ze hier in amerika dus echt niet van houden als je dat als klant doet, ze duwen die rekening gewoon echt in je gezicht en komen elke 10minuten kijken of je al hebt betaald/getekend), en waren super laat pas thuis. Dus vandaag lekker een beetje uitgeslapen en met Doreth en Desiree buiten gechilld, want het was heeeeerlijk weer. Geluncht en ijsjes down town, daarna Doreth's opa&oma ontmoet (de oudjes bij wie ze inwoont op de campus) en gekookt bij mij thuis.

Komende week zijn er weer twee filmavonden (en twee keer gratis eten!!) en staat er verder hard werken op de planning! Ik moet een verplichte poster maken voor een master symposium en wil toch gaan beginnen met schrijven van mijn verslag, dus we hebben zelfs voor volgende week zaterdag een werkdag ingepland!!! En dan zondag waarschijnlijk naar Berkeley, maar dat horen jullie volgende week allemaal wel weer!!!

Liefs en fijne week in NL gewenst!



  • 14 April 2014 - 17:19

    Saraï:

    Haiiii,

    Oh week 11 alweer, gaat snel zeg! Maar kan me voorstellen dat je wel heimwee hebt, ondanks de vele leuke dingen en vrienden die je gemaakt hebt. Ik had toen (Parijs en Londen) redelijk wat bezoek, maar dat is naar jou natuurlijk wat lastiger! Gelukkig heb je genoeg te doen. En zelfs op zaterdag werken haha, wen er maar niet te veel aan ;) Bedankt voor de tip, ik ben al bezig met plannen, dus hou jou verhalen in de gaten!

    Liefs,
    Saraï

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Actief sinds 18 Okt. 2013
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 12842

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2015 - 31 Oktober 2015

Thailand & Laos - 2015

26 Januari 2014 - 26 Augustus 2014

Stage in Amerika!

09 Juli 2013 - 25 Augustus 2013

Indonesie

Landen bezocht: