Week 26 - einde stage = begin vakantie! - Reisverslag uit Stanford, Verenigde Staten van Suzanne Miedema - WaarBenJij.nu Week 26 - einde stage = begin vakantie! - Reisverslag uit Stanford, Verenigde Staten van Suzanne Miedema - WaarBenJij.nu

Week 26 - einde stage = begin vakantie!

Door: Suzanne (en Iris en Harald)

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

27 Juli 2014 | Verenigde Staten, Stanford

Lieve allemaal,

Wat een week!!! Een week van verandering, van afscheid en welkomst, van afsluiting en begin :)

Dit was mn laatste weekje op het lab: ik heb mn laatste experimenten gedaan en heb eind deze week mn verslag afgerond en ingeleverd. Wat een werk zeg! Afgelopen weken als een waterbizon gebuffeld: meerdere avonden tot diep in de nacht gewerkt (laatst was kwart voor 4 snachts!) en dan sochtends weer naar het lab hele dagen. Maar nu is het toch echt klaar, af, het zit erop! WAUW! ja ja ja, schouderklopje voor mezelf hoor, 6 maanden stage aan Stanford afgerond!!

En ook het afscheid met Doreth kwam er deze week dan toch echt aan. Eerst dinsdag met Doreth het einde van haar stage gevierd, haar presentatie zat erop en ook t verslag was gestuurd! Lekker samen restjes gegeten op de bank, cupcake erbij (alweeeeer i know) en nog meer friends... Toen als laatste uitje eind deze week naar SF!! Omdat we de laatste maand zowat niks hadden gedaan (klinkt verwend he!?) wilden we nog even een laatste uitje samen doen. Dus het plan was: auto huren, naar Muir National Park boven SF te gaan, daarna in SF een mani-pedi te doen en dan weer naar huis te rijden. Dus wij rijden sochtends op de fiets naar de autoverhuur: helaas... alle auto's geboekt t/m dinsdag. Maar jullie kunnen het wel op onze andere locatie proberen. Wij bellen of ze nog kleine auto's hadden: ja, kom maar! Nou opluchting... helaas wel hele andere kant van palo alto, maar goed. Fietsen fietsen fietsen, het was nog vroeg. Kwamen we onder weg nog een andere vestiging van de auto huur tegen: jaaaaa daar trappen we niet in! Dus afgestapt en naar binnen gelopen. Nou ja, dat was het idee... maar we zaten aan die deur te trekken en toen hadden we pas door dat die vestiging gesloten was en dat alle verhuur was verhuisd naar de vestiging waar we in het begin al heen waren gestuurd. OKe...... (nog snel aan de overkant vd straat bij een andere autohuurgekeken, maar ook volgeboekt) dus toen naar de laatste optie gefietst, waar ze sowieo onze auto hadden. Eh....?? Niet dus?! "Im soooooooorry, we only have the big cars. Come let's have a look!" *okay.....* Nou hoeveel kosten die dan wel niet: 150$. Jaaa ga toch een eind weg man: krijgen we stanford korting? Nee alleen bij onze stanford vestiging. PFFFFFffffff. Dus toen maar heel flexibel daar op de eerste de beste trein naar SF gestapt en de plannen omgegooid: picknicken in het Golden Gate Park in de Botanische Tuinen. Erg lekker weer, en erg lekker picknicken. Hoewel we wel bijna werden beroofd door een hondsdolle eekhoorn (jullie hadden Doreths gezicht moeten zien, ik pieste in mn broek!) en toen kwamen er ook nog 100 ganzen langs gerend, nou toen had Dor het wel gehad :P Dus toen afgereisd naar the Haight, het hippie bolwerk van SF (zie ook foto's). Naar de mani-pedi, wat een bedoening! Eerste keer en het was echt geniaal raar... dat er iemand gewoon je teennagels knipt! Jak! hahahahaha. Maar nu ben ik geknipt en gekapt, mooi rood kleurtje erop, en al mn eelt weg (wat ik natuurlijk nauwelijks heb he). Maar die aziaatjes moesten wel lachen, omdat ik echt panisch werd toen ze mn voet gingen scrubben: het kietelde zo!!!! En mn kleine teen-nagel werd niet behandeld omdat ie al zo klein was :P En toen liepen Doreth en ik met t zelfde kleurtje naar buiten (echt toeval!) en zijn we weer naar huis gegaan. Spicy Indian gegeten in downtown, terwijl het buiten 32 graden was, dus we zweetten van onze stoeltjes af!

En toen zaterdag de dag! Pap en Iris kwamen me opzoeken hier! 's Ochtends de boel klaar gemaakt voor hun arrival, nog even snel met Doreth een laatste keer langs de victoria secret als beloning voor ons harde werken, en toen met de trein naar het vliegveld!! En yes daar kwamen ze de hoe om gelopen. Nou, hahaha ik had al tranen in mn ogen en was ze aan het wenken: loop door, loop door. Maar meneer en mevrouw zagen me niet en slenterden rustig verder :O Hadden ze dus totaal niet verwacht dat ik al bij de uitgang van het vliegtuig zou staan, nog voor bagage claim etc. Dus op n halve meter afstand zagen ze me eindelijk (maar ja ik mocht niet verder lopen wegens de "yellow-line") en toen kon ik ze eindelijk knuffelen, jaaaaa toen liepen er wel even wat traantjes :P Met zn drieën koffers gehaald en toen in een busje naar huis gebracht. Gezellige bijpraat avond, heerlijk voor ze gekookt (alles was op!) en toen om 9u naar bed, want ze waren al uren wakker en het was eigenlijk 6u sochtends alweer voor hun gevoel. En toen ben ik er om 9u maar lekker bij in gekropen bij Ier, want ik had ook wat slaap in te halen ;)

Vandaag rustig opgestaan en toen een Stanford campus tour gedaan. Erg leuk om te kunnen laten zien waar ik nou 6 maanden gezeten heb. Geluncht in de COHO (student diner), nog even een Stanford-Dad pet voor pap op de kop getikt, en een ijsje gehaald downtown. En toen 's avonds laatste avondmaal met Doreth: met z'n allen eten bij The Counter. Terwijl pap en ier toch wel een beetje begonnen in te kakken en moeite hadden om hun eigen burgers samen te stellen (iris had alleen maar olijven erop??? en pap koos een bizon burger met alfalfa??) nog even een laatste avondje gekletst met Doreth.... ik ga je missen gek! Gelukkig zien we elkaar over een kleine maand alweer :D En die knuffel die ze had beloofd, heb ik gekregen hoor, wel drie denk ik!!

En nu liggen pap en ier alweer te slapen en schrijf ik weer trouw mn blogje. Ik ga zo ook naar bed, ben wel moe en heb pijn aan mn voeten (omdat ik geen eelt meer heb om op te lopen :P). Maar niet getreurd, mn blog gaat gewoon door, zoals jullie zien, en in ieder geval zolang de wifi het toelaat (dus yellowstone verhalen komen misschien wat later dan gewoonlijk binnen).

Veel succes met alle regen in NL!!
Tot schrijfs

Suus
(en pap en ier)

  • 28 Juli 2014 - 10:24

    Mama:

    Wat een leuke foto's van jouw en je zus. Wat fijn te horen dat Papa en Iris goed zijn aangekomen. Veel plezier samen! Liefs, mama

  • 28 Juli 2014 - 17:29

    Marloes:

    Klinkt super! Ben trots op je dat je het allemaal zo goed hebt afgerond op Stanford (maar ik had natuurlijk niet anders verwacht). Hele fijne tijd met je vader en zusje, geniet ervan!

  • 29 Juli 2014 - 16:59

    Martine Miedema:

    Wat een weerzien Suus!!!! en wat een leuke foto's. En nu maar lekker genieten na al dat studeren......
    Fijne tijd samen. KNUFFEL

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Actief sinds 18 Okt. 2013
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 12849

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2015 - 31 Oktober 2015

Thailand & Laos - 2015

26 Januari 2014 - 26 Augustus 2014

Stage in Amerika!

09 Juli 2013 - 25 Augustus 2013

Indonesie

Landen bezocht: