Week 23 - Lets Go Giants - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Suzanne Miedema - WaarBenJij.nu Week 23 - Lets Go Giants - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Suzanne Miedema - WaarBenJij.nu

Week 23 - Lets Go Giants

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

06 Juli 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Lieverds :)

In deze blog heb ik jullie weer een heleboel leuks te vertellen, in plaats van dat 'werken,werken,werken' ;) Ik heb wel de hele week hard gewerkt en vrijdag mijn eerste versie van mijn verslag ingeleverd (yes!), maar toch ook leuke dingen kunnen doen, met name ook dit weekend even!

Afgelopen maandag was ik de hele dag naar en Alzheimer's Symposium hier op de campus. Het zou die dag 32 graden worden, dus ik had, niet-nadenkend, mn korte broek aangedaan. Dus toen liep ik nóg al underdressed tussen de Alzheimer-hoge piefen van de Bay Area... Maar ach, wat was er nog aan te doen! Ik had het in ieder geval niet heet. De hele dag het symposium bijgewoond en zelfs mijn eigen naam voorbij zien komen in de presentatie van de baas en op de poster van Jinte :D

Omdat het verder zo heet was door de weeks, heb ik elke dag bij Doreth in haar huis gezeten. Super fijn! Zelfs inclusief lunch en avondeten catering en af en toe wat vermaak of een wandeltje voor een cupcake.

Donderdag even het werken onderbroken om weer iets suuuuuper amerikaans te doen: Doreth en ik gingen naar een baseball wedstijd!!! We waren door Doreths lab uitgenodigd om mee te gaan naar een wedstrijd van de SF Giants. Het was een dag met alles er op en eraan, want uren voor de wedstrijd begon, werd er al ge-bbq-ed op (JA OP!) de parkeerplaats van het stadion. Dus om half 11 sochtends hebben we een halve worst (een van de weinigen die niet verkoold was) op n broodje gegeten tussen andere amerikanen met bbqs/picknicktafels/kookstellen in. Daarna gingen we onze plek in het enorme stadion zoeken en hebben we geprobeerd de wedstrijd te volgen. Maar my, oh my, wat is baseball saaaaaaaaai! Oef.... er gebeurdt driekwart van de tijd gewoon niks! Die jongens op het veld staan ook maar n beetje rond te hannesen en balletjes over te gooien en te wachten tot het spel weer verder gaat. Daarom wordt er dan ook veel gedaan voor t publiek om het leuk te houden. Elke 5minuten is er wel een of ander ritme dat door de speakers schalt en waar je dan mee mee kan klappen en na elke bal wordt er wel iemand op een live-scherm geprojecteerd die onzin brabbelt. Natuurlijk ook de befaamde kiss-cam voorbij zien komen en de 6th inning stretch, waarbij iedereen in het publiek even een soort van 'Bewegend-Nederland' sessie begint te doen. Na 2.5u stonden de Giants flink achter en zijn we maar weggegaan. Het leukste van zo'n wedstrijd schijnen toch de momenten te zijn dat er niet gespeeld wordt (bbq ervoor, kletsen tijdens, uiteten erna).

Vrijdag heb ik dan eindelijk mijn eerste versie van mn verslag afgekregen en ingeleverd. Daarna gingen doreth en ik uiteten downtown bij een heerlijke Thai (omdat onze italiaanse reservering was afgezegd :O) en wilden we daarna vuurwerk kijken op de campus. Maar toen bleek dat ze dus in palo alto en stanford niet meer aan vuurwerk doen. Nou lekker dom hoor, beetje een faal 4th of july party! Voor niks me in pattriotische kleren gehuld! Dus toen hebben we er zelf maar een chill avond van gemaakt met chocola en een friends marathon :)

Zaterdag hebben we tijdens de lunch in het International Center op de campus weer de wedstrijd van Nederland gekeken. En dit keer met een hele groep nederlanders, wat erg leuk was!! En natuurlijk zenuwslopend uiteindelijk door :D Na afloop een heerlijk ijsje gehaald downtown en een beetje rond gesjokt. En toen super vroeg naar bed want voor zondag hadden we iets heel leuks gepland: bij zonsopgang een wandeling op de Dish (wandelroute in de heuvels achter de campus) maken!! Dus dat betekende zondag 4.45 de wekker :O

En toen we om 6u bij de dish stonden, waren we er helemaal klaar voor! Helaas waren we even vergeten dat we hier vlakbij de oceaan zitten en dat we dan vast dezelfde problemen hebben als SF: MIST!!! :( Super faal... een heel klein zonnetje kwam even aan de horizon, maar daarna zagen we geen hand voor ogen en was het hartstikke koud daar in de heuvels. Dus nog voor we op een kwart van de route waren, zijn we alweer omgekeerd! Met de fiets naar California avenue en om 7u ontbeten bij een bakkerijtje :) Daarna op de farmers market boodschappen gedaan voor een picknick en neergestreken op the oval voor een heerlijke dag luieren en boekjes lezen (en een middag dutje na die idote actie van vanochtend)!!!!

Morgen ga ik weer naar het lab om nog even drie weekjes experimenten te doen. Gek om omgekeerd te doen, maar ik heb er erg zin in om nog even wat te leren!! Dinsdag komt desiree voor de laatste dag terug naar stanford, dus dan hebben we afscheid! En daarna gaat het ook snel, want nog maar twee weekenden te gaan en dan dat weekend erna gaat Doreth al weg en komen pap en ier :D

Fijne week allemaal, enjoy de voetbal woensdag en tot volgende week!! En al bijna tot in het echt tot gauw :D

Liefs
Suus

  • 07 Juli 2014 - 08:35

    Mama:

    Ja, ik ga voor de parkeerplaatsBBQ - maar niet heus. Gezellig verslag, dank je Suus. Liefs, mama

  • 07 Juli 2014 - 09:32

    Irene:

    Hey chick!!

    super coole foto op de fiets! Vet met dat licht!

    xoxox

  • 07 Juli 2014 - 18:23

    Marloes:

    Nou ik vind de zonsopgangfoto niet verkeerd hoor!
    En jaaa... bijna klaar!! Ik verheug me er echt op als je naar München komt!
    Succes nog even met het leren van de nieuwe techniek en dan reizen! :)

  • 14 Juli 2014 - 23:17

    Désirée Gréverath:

    Hahahaha! The Dish pictures! :D :D :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Actief sinds 18 Okt. 2013
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 12843

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2015 - 31 Oktober 2015

Thailand & Laos - 2015

26 Januari 2014 - 26 Augustus 2014

Stage in Amerika!

09 Juli 2013 - 25 Augustus 2013

Indonesie

Landen bezocht: