Week 13 - Kings Day SF & DRIE MAANDEN FEESTJE :) - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Suzanne Miedema - WaarBenJij.nu Week 13 - Kings Day SF & DRIE MAANDEN FEESTJE :) - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Suzanne Miedema - WaarBenJij.nu

Week 13 - Kings Day SF & DRIE MAANDEN FEESTJE :)

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

27 April 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Lieve oranje fans :)

Gefeliciteerd met Koning Willem ('noem 'm bij zn eige naam!') en ik hoop dat jullie allemaal lekker hebben mogen feesten!!! Heb al wat leuke verhalen gehoord en bezopen foto's gezien (ik noem geen namen) en ik hoorde dat het weer goed zat, dus dat was vast een geslaagd weekend!

Ik heb gelukkig ook mijn oranje liefde mogen vieren, hier aan de andere kant van de oceaan! In het Golden Gate Park had het Nederlandse consulaat een Kingsday party georganiseerd. Samen met Doreth en Thomas ben ik daar heen gegaan en het was super leuk! Er waren kraampjes vol met Echt Nederlands Eten, spullen van de albert heijn bijvoorbeeld!! Dus ik heb heeeeerlijke Rinse appelstroop gekocht en n potje sambal van conimex :D Verder kon ik me redelijk inhouden om niet tassen vol mee te nemen, omdat het allemaal hartstikke duur was..... :( Daarnaast waren er verschillende kraampje met Nederlands eten: haring met uitjes, broodje frikandel, broodje bal, bitterballen, indonesisch, patatje speciaal, poffertjes, stroopwafels, noem maar op!! Lekker volgestouwd tot we misselijk waren :) Verder waren er spelletjes voor kinderen, een klein stukje vrijmarkt, en ook een podium met muziek en DJs (kleinschalig hoor, stel je maar niet té veel erbij voor) en als topact: 2 brothers on the 4th floor!! (kende ik niet bij naam, maar toch wel twee bekende nummers uit de jaren 90). Het was heerlijk weer en we hebben een uurtje lopen happy-hardcoren, want dat is blijkbaar echt Nederlands volgens de '2 brothers on the 4th floor'. Om 5u stipt moest het afgelopen zijn met de pret, want de politie stond er al bij om in te grijpen (streng hoor die amerikanen), en toen zijn we met Thomas en een stel amerikanen van zijn voetbal team ergens in SF lekker Indiaas gaan eten om de dag af te sluiten. Van de week ergens gaan we even naar de indo-dutch toko in Menlo Park en ga ik ein-de-lijk spullen voor nasi halen, want dat mis ik toch zo erg!!!

Vandaag ben ik samen met Doreth naar de kapper in Mountain View geweest, maar het was nog een heel avontuur. Eerst gingen we lunchen in Palo Alto, en zoals altijd als Doreth en ik samen zijn, dan vliegt de tijd. Dus na de lunch hebben we nog even ijsjes gehaald, omdat ik zei dat het pas 10voor3 was. En toen waren we klaar met onze ijsjes, en was het opeens 4u!!! En om 4u moesten we in Mountain View (hele andere kant op) bij de kapper zijn. Had ik dus verkeerd gekeken ofzo, waardoor we te laat waren :O En een seconde later werden we door de kapster gebeld waar we bleven, dus wij uitleggen en smeken of we nog konden komen, en dat mocht gelukkig, maar ja, toen moesten we wel nog even vanaf downtown Palo Alto naar Mountain View komen. En dat hebben we toen maar op de snelst mogelijke manier gedaan door over de "grote straat" te fietsen, ipv die achterlijke bike boulevards die overal doorheen kronkelen. Als ik er zo over nadenk was dat uiteindelijk best gevaarlijk (sorry ouders!!), want de auto's mochten daar 35m/h (55km/h) en er was geen fiets pad..... Maar, alles is goed gegaan, en we waren uiteindelijk maar n half uur te laat. Onder het mom van "we zijn buitenlands en snappen niks van amerikaanse tijden" renden we de salon binnen, maar gelukkig was er nog genoeg tijd om allebei geknipt te worden :D Ik moet nog wel even wennen aan mn kapsel weer, ik weet niet of ik t nou mooi vind of niet... zoals altijd, dus nog even geen foto's van mn nieuwe look hoor! Dat komt volgende week wel ;) Daarna waren we uitgeput van onze fiets trip, en hebben we toen maar even een terrasje gepakt en even zitten uitpuffen in het laatste zonnetje van de dag.

Verder ben ik deze week weer veel bezig geweest 's avonds. Maandag een beetje los gegaan in de Victoria's Secret met mn 10$ giftcard die ik natuurlijk wel op tijd moest spenderen en pizza gegeten samen met Doreth in de fancy Stanford Shopping Mall. Ik hoorde dat winkels daar alleen de kleine maatjes hebben hangen (max size 4) omdat er alleen maar rijke chineesjes komen shoppen, echt bizar. Onze pizza's waren gelukkig prima geprijsd en erg lekker :) Dinsdag ben ik met Desiree en Doreth naar de Wallmart gegaan om een oranje tshirt op de kop te tikken (zie foto's, best aardig gelukt dacht ik zo!) en hebben we lekker weer zelf burgers gebouwd bij The Counter :) Donderdag zijn we met z'n drieën gaan sporten op de campus en hebben we daarna weer gegeten op university avenue. My god! Als ik zo denk heb ik wel héél vaak buiten de deur gegeten deze week (5x :O), want ook vrijdag hebben Doreth en ik samen gegeten, omdat we eerst boodschappen wilden doen, maar we zaten in een of andere fancy glutenvrije-bio-blije winkel waar alles poepieduur was, dus we bedachten ons dat we dat geld dan net zo goed in een restaurant uit konden geven ;)

Ughhhh, als ik zo terug denk aan al dat eten wordt ik een beetje misselijk, maar dat kan ook van mijn bijzondere etens combi van vanavond thuis komen (restje pizza, en garlic naan met hummus en n halve komkommer).

En nog even voor iedereen die me mist: ik ben over de helft van mijn stage nu, drie maanden gehad en nog maar drie maanden te gaan en dan een paar weekjes vakantie hier met de familie miedema, en dan kom ik alweer(!) terug!!!! Dat is wel een feestje waard :D

Geniet van de foto's
Liefs

Suus

  • 28 April 2014 - 08:33

    Mama:

    Mooi verslag van koningsdag op z'n Amerikaans. Ben erg benieuwd naar de resultaten van de SF-kapper! Fijn dat de helft erop zit! Liefs, mama

  • 28 April 2014 - 08:47

    Iris Miedema:

    Haha ik zie je al losgaan op happy hardcore hoor. Is daar ook beeldmateriaal van?

  • 28 April 2014 - 09:32

    Suzanne Miedema:

    Ja zeker! Beelmateriaal is vastgelegd :D

  • 28 April 2014 - 18:43

    Martine Miedema:

    lieve Suus, ik bewonder je moed om iedere week zo'n lang verslag te schrijven, geweldig!!!! Fijn om zo mee te leven met alles wat je beleefd en dat is nog al wat. Kom je als een tonnetje terug na al dat Amerikaanse eten en uit eten gaan?. Ik geniet van je verhalen. Knuffel van oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Actief sinds 18 Okt. 2013
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 12862

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2015 - 31 Oktober 2015

Thailand & Laos - 2015

26 Januari 2014 - 26 Augustus 2014

Stage in Amerika!

09 Juli 2013 - 25 Augustus 2013

Indonesie

Landen bezocht: